Czym są Digital Stickers?

Digital Stickersy (inaczej cyfrowe naklejki), to wirtualne naklejki lub animowane elementy, które możemy dodać do relacji lub wiadomości w social medaich. Są one używane w celu zwiększenia atrakcyjności wizualnej, zwiększenia zaangażowania, nawiązywania relacji z użytkownikami oraz wzmacniania wizerunku marki. Ze Stickersów korzysta już prawie każdy użytkownik social mediów. Badanie przeprowadzone przez Harris Poll wykazało, że około jedna trzecia pokolenia Gen Z i millenialsów (czyli osób w wieku od 18 do 35 lat) używa elementów graficznych, takich jak naklejki i emoji. Obrazy znacznie lepiej wyrażają myśli i słowa, a także przekazują emocje, które są bardzo ważne w budowaniu relacji z klientem.

Zobacz, jak wyglądają Digital Stickers.

Mat. Partnera

Digital Stickers – jak promować markę?

Statystyki mówią, że przeciętny posiadacz smartfona korzysta z 30 aplikacji miesięcznie. Komunikatory i aplikacje społecznościowe należą do tych, z których ludzie korzystają najczęściej. Stickersy są idealną opcją do promocji marek, ponieważ działają wirusowo, pojawiają się w określonych kontekstach i wywołują pozytywne emocje, tworząc afekt do marki. Takie promowanie może być zawarte w wiadomościach, które otrzymujemy od naszych znajomych. Dzięki temu działają znacznie lepiej niż inne reklamy otrzymane z przypadkowego źródła. Digital Stickersy mogą wzbogacić Insta Stories, bo ten format jest na Instagramie bardzo popularny.

Digital Stickers – działanie i zastosowanie

Wiele firm stosuje Stickersy do komunikacji. Niektóre kampanie wykorzystują je w celu interakcji z odbiorcami (np. naklejki Disneya), inne powstają, aby zwrócić uwagę na nieznane jeszcze firmy czy produkty. Stickersy nadają się też do promocji wydarzeń, ponieważ użytkownicy mogą dodać Sticker z datą eventu czy nowym produktem w promocji, tym samym przyciągając uwagę widzów i zachęcając ich do działania.

Warto pamiętać, aby dodać naklejki opisujące emocje (np. w połączeniu z marką lub z produktem). Można dodać ciekawe zwroty lub hasła, które będą kojarzyć się z promowaną marką. W ten sposób można wyróżnić ją na tle innych, pokazać w niestandardowy sposób i zachęcić użytkowników do organicznych działań promujących wybrany Stickers firmowy. Marki sportowe mogą stworzyć Stickery rowerzystów, koszykarzy, czy piłkarzy ubranych w swoje stroje. Marki spożywcze mogą stworzyć naklejki z ciastkami, tortami, burgerami itd. Możliwości są w zasadzie nieskończone.

Podsumowanie

Naklejki digitalowe sprawiają, że komunikacja za pomocą obrazów jest łatwiejsza, szybsza, jaśniejsza i bardziej emocjonalna. Współczesne trendy komunikacyjne dowodzą, że wykorzystanie naklejek będzie stale rosło. Szacuje się, że do 2025 roku wartość globalnego rynku dóbr wirtualnych osiągnie 189,76 miliarda dolarów. Naklejki cyfrowe są częścią tego rynku. Marki powinny zwrócić uwagę na to narzędzie, bo przydatny zestaw naklejek markowych może stać się nieodzownym atrybutem codziennej komunikacji i potężnym instrumentem marketingowym.

Materiał Promocyjny