Kontrola u popularnych instagramerów i youtuberów. Koniec naciągania?

Ruszyły właśnie pierwsze kontrole u popularnych instagramerów i youtuberów, którzy, tworząc treści reklamowe, nie oznaczają współpracy z markami. Influencerzy już się kajają.

Publikacja: 11.10.2021 14:22

Batalię nieuczciwym influencerom wytoczyli UOKiK, ale też znany performer Sylwester Wardęga.

Batalię nieuczciwym influencerom wytoczyli UOKiK, ale też znany performer Sylwester Wardęga.

Foto: Shutterstock

Gwiazdy rodzimego internetu, obserwowane przez tysiące fanów, głównie osoby młode, stały się dla nich autorytetami. Ale część idoli wykorzystuje ten fakt, „wciskając” widzom na Instagramie, Facebooku czy YouTubie treści i produkty sponsorowane, nierzadko słabej jakości, po prostu naciągając. Za ten patologiczny proceder postanowił wziąć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeszcze z końcem września zapowiedział, że sprawdzi w postępowaniu wyjaśniającym, czy posty sponsorowane na blogach gwiazd internetu są właściwie oznaczane i czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Jak zaznacza Tomasz Chróstny, szef UOKiK, konsument ma prawo znać powody, dla których influencer poleca określone produkty. – Wobec gwałtownie rosnącego rynku usług reklamowych influencerów i stosowanej kryptoreklamy konieczne jest przyjrzenie się zasadom ich współpracy z markami oraz agencjami reklamowymi, jak i weryfikacja transparentności przekazu – przekonywał prezes Chróstny.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ludzie
Kanye West kupi kontrowersyjny prawicowy serwis społecznościowy
Ludzie
Ile dzieci ma naprawdę Elon Musk? Wyciekły zaskakujące informacje
Ludzie
Jack Ma już się nie ukrywa? Założyciel Alibaby widziany w Hongkongu
Ludzie
Mija dekada Apple’a bez Steve’a Jobsa
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ludzie
Koszykówka i toalety. Top-menedżerowie odchodzą i realizują swoje pasje