Aktualizacja: 15.05.2025 06:26 Publikacja: 11.10.2021 14:22
Batalię nieuczciwym influencerom wytoczyli UOKiK, ale też znany performer Sylwester Wardęga.
Foto: Shutterstock
Gwiazdy rodzimego internetu, obserwowane przez tysiące fanów, głównie osoby młode, stały się dla nich autorytetami. Ale część idoli wykorzystuje ten fakt, „wciskając” widzom na Instagramie, Facebooku czy YouTubie treści i produkty sponsorowane, nierzadko słabej jakości, po prostu naciągając. Za ten patologiczny proceder postanowił wziąć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeszcze z końcem września zapowiedział, że sprawdzi w postępowaniu wyjaśniającym, czy posty sponsorowane na blogach gwiazd internetu są właściwie oznaczane i czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Jak zaznacza Tomasz Chróstny, szef UOKiK, konsument ma prawo znać powody, dla których influencer poleca określone produkty. – Wobec gwałtownie rosnącego rynku usług reklamowych influencerów i stosowanej kryptoreklamy konieczne jest przyjrzenie się zasadom ich współpracy z markami oraz agencjami reklamowymi, jak i weryfikacja transparentności przekazu – przekonywał prezes Chróstny.
Huawei Polska została ponownie uznana za jednego z najlepszych pracodawców w kraju, zdobywając prestiżowy certyf...
Parler, prawicowy serwis społecznościowy, będący alternatywą m.in. dla Twittera i Facebooka, trafi w ręce popula...
Według najnowszych doniesień amerykańskich mediów prawdopodobnie jest już ich dziewiątka, a ostatnim razem milia...
Chiński miliarder, założyciel koncernu Alibaba Group, pojawił się w Hongkongu - donosi agencja Reuters powołując...
5 października mija 10. rocznica śmierci twórcy potęgi koncernu z logo nadgryzionego jabłka. W 2011 r. charyzmat...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas