Największy potencjał spośród różnych kategorii urządzeń smart home w naszym kraju mają roboty odkurzające. Chce je kupić 300 tys. osób, które już używają takiego odkurzacza, oraz nawet 2,5 mln nowych klientów – wynika z prognoz firmy badawczej GfK.
Rzeczpospolita
Eksperci ostrzegają jednak, by te szacunki nie zamazywały obrazu rzeczywistości. Bo na razie o boomie na technologie z kategorii inteligentnego domu w Polsce nie może być mowy. – Nadal mamy do przebycia długą drogę, gdyż 42 proc. Polaków nie jest obecnie zainteresowanych technologiami smart home. Jednak potencjał tkwiący w tej części klientów, która zanurza się w technologię, jest gigantyczny, a kierunek rozwoju wydaje się nieunikniony – komentuje Matusiak.
Wzrost kosztem smartfonów
Niezależna firma analityczna IDC w lipcu opublikowała najnowszą edycję swojego technologicznego kwartalnika „Smart Home Device Tracker”, z którego wynika, że w I kwartale 2019 r. rynek inteligentnych domów wzrósł w Europie o 24 proc., osiągając ponad 21 mln sprzedanych urządzeń z tej kategorii. Marcin Kotarski, product manager w firmie Rettig Heating, która pod marką Purmo produkuje systemy smart home, wyjaśnia, że sprzęty smart dla domów zyskały kosztem smartfonów.