Zastanawiasz się, czym różnią się od siebie działania on-site i off-site oraz w jaki sposób wpływają na pozycjonowanie Twojej strony? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Czym jest SEO?

Oba te terminy wiążą się z zagadnieniem SEO, pochodzącym od angielskiego określenia  search engine optimization. Inaczej mówiąc, jest to szereg złożonych działań, mających na celu optymalizację witryn www pod preferencje wyszukiwarek internetowych. Prawidłowo prowadzone pozycjonowanie, pozwala na poprawę widoczności danej strony w Google pod kluczowymi dla biznesu frazami oraz na zwiększenie ruchu organicznego w witrynie. W ten sposób firma pozyskuje nowych klientów i notuje wyższe zyski. W ramach pozycjonowania wyróżniamy działania on-site oraz off-site. Na czym polegają i co je różni? Czy warto w nie inwestować?

Co oznacza pozycjonowanie on-site?

Mianem pozycjonowania on-site określane są wszystkie działania odbywające się w obrębie strony internetowej. Należy do nich optymalizacja danej witryny, dopasowanie znajdujących się na niej treści – odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, poprawa nagłówków, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja długości itp. Mieszczą się w nich również techniczne aspekty dotyczące strony wpływające np. na jej szybsze ładowanie się (w tym również na urządzeniach mobilnych). Działania SEO w zakresie on-site można obserwować i na bieżąco modyfikować. Są one zgodne z wytycznymi Google. Dzięki temu są pozytywnie odbierane przez wyszukiwarkę.

Czym różni się pozycjonowanie off-site?

Do działań off-site należy wszystko, co dzieje się poza witryną, a co wpływa na jej widoczność i reputację. Należy do nich przede wszystkim linkowanie zewnętrzne oraz zabiegi, mające na celu oddziaływanie kont w mediach społecznościowych na daną stronę www. Artykuły sponsorowane pojawiające się na rzetelnych stronach branżowych czy linki umieszczane na popularnych, wiarygodnych portalach zwiększają wartość witryny w „oczach” wyszukiwarki. Praca w obrębie pozycjonowania off-site jest dosyć czasochłonna i wymaga odpowiedniej wiedzy. Warto również pamiętać, że w przypadku tworzenia artykułów z odnośnikami do strony, najważniejsza jest nie ich ilość, lecz jakość.

Który rodzaj pozycjonowania wybrać?

Podstawą i punktem wyjścia do budowania wartościowej, widocznej strony www jest zdecydowanie pozycjonowanie on-site. Pozwala ono na usystematyzowanie treści witryny i zoptymalizowanie ich pod oczekiwania użytkowników i wyszukiwarki. Jednak aby osiągnąć pełny, długofalowy i zadowalający efekt, konieczne jest połączenie obu obszarów działania. Tylko wtedy witryna znacząco poprawi swoje wyniki w wyszukiwarce i przyciągnie nowych klientów. Z tego względu zaleca się łączenie pozycjonowania on-site oraz off-site. Zagadnienia te wymagają dużej wiedzy i praktyki, najlepiej więc zlecić je profesjonalnej agencji SEO.

Sprawdź ofertę skutecznego pozycjonowania stron internetowych przez Develtio by Green Parrot: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.

Materiał Promocyjny