Sztuczna inteligencja zrobi za nas zakupy

W przyszłości to sklep będzie nam podpowiadał, co kupić w zależności od naszego wieku, płci czy historii zakupów. i nie dotyczy to tylko sprzedawców żywności.

Publikacja: 17.04.2019 13:36

Pokazowy sklep przyszłości Microsoftu

Pokazowy sklep przyszłości Microsoftu

Foto: mat. pras.

Kolejną koncepcję sklepu przyszłości zaprezentował Microsoft, tym razem wraz z 30 partnerami i globalnymi producentami. W poprzedniej zaangażowane było kilkanaście firm zatem projekt sie rozwija, również o producentów – Microsoft zaprosił do niego firmy L’Oreal, Pepsico oraz BSH, produkujące AGD.

Sztuczna inteligencja to narzędzie do wykorzystania zarówno dla sprzedawców online jak w sklepie stacjonarnym. Dzisiaj smartfony to podstawowe narzędzie komunikacji dla klientów, zatem sprzedawcy muszą się przez nie z nimi kontaktować – mówi Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions odpowiedzialny za sektor Retail & Consumer Goods w Microsoft.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wybierze Ci burgera w McDonald`s

Stworzone przez firmę Leaware wspólnie z firmą M4B inteligentny kiosk łączący w sobie minimalistyczne wzornictwo przemysłowe z technologią rozpoznawania ludzi opartą na sztucznej inteligencji, widzeniu komputerowym i śledzeniu wzroku – cgtvX Kiosk, które nieustannie analizuje otoczenie i dostarcza dane w czasie rzeczywistym – algorytmy określają wiek, płeć, nastrój i inne cechy demograficzne konsumentów, a aparat rekomendacji wybiera spersonalizowane treści bądź produkty dla danej osoby.

Dlatego sprzedawcy mogą teraz skorzystać z dużych ekranów dotykowych, które nie dość, że rozpoznają płeć czy wiek klienta to jeszcze proponują mu skierowane do danej grupy kategorie produktów. Po wybraniu danej oferty z półki ekran dostanie sygnał o ty co klient wybrał i może mu zaproponować dodatkową promocję.

Prezentowany system jest przydatny dla właściciela sklepu, ponieważ dzięki rozwiązaniu inteligentnej półki Perfect Data ma on na bieżąco informację co zostało tylko podniesione, a jakie produkty klienci faktycznie kupili.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja na zakupach

– Wyobraźmy sobie kioski – np. takie jak są w popularnych restauracjach sieciowych – które śledzą wzrok klientów i wiedzą, co im się podoba – m.in. na podstawie analizy różnych grup kategoryzowanych ze względu na wiek, płeć, wzrost czy inne czynniki – mówi Zbigniew Waz, Partner Zarządzający z Leaware, odpowiedzialny za cgtvX. – System uczy się, co leży w kręgu ich zainteresowań oraz stale bada to, gdzie pada wzrok, podpowiadając dokładnie te towary, których potrzebują – dodaje.

Technikę rozpoznawania obrazu wykorzystuje także jeden z partnerów Sklepu Przyszłości firma Sagra Technology, która we współpracy z firmą ShelfWise dostarcza rozwiązania dla producentów dóbr. Jedna z opcji skupia się na półkach sklepowych, pozwalając w prosty sposób badać realizowanie ekspozycji towarów, zatowarowanie półki i wszystko co jest z nią związane. Aplikacja nie tylko identyfikuje poszczególne jednostki magazynowe (SKU), ale także udział kategorii. Oprócz agregacji danych, moduł analityczny może dostarczać na ich podstawie przejrzyste wnioski i sugestie działań.

– Zdjęcia są rozpoznawane w czasie rzeczywistym, co pozwala producentom i detalistom korzystającym z rozwiązania natychmiast reagować na sytuację na półce, braki, utrzymywać standard ekspozycji oraz automatyzować kontrolę udziałów półkowych czy dystrybucji numerycznej – mówi Marcin Pleszko Chief Product Officer z firmy Sagra Technology.

Kolejną koncepcję sklepu przyszłości zaprezentował Microsoft, tym razem wraz z 30 partnerami i globalnymi producentami. W poprzedniej zaangażowane było kilkanaście firm zatem projekt sie rozwija, również o producentów – Microsoft zaprosił do niego firmy L’Oreal, Pepsico oraz BSH, produkujące AGD.

Sztuczna inteligencja to narzędzie do wykorzystania zarówno dla sprzedawców online jak w sklepie stacjonarnym. Dzisiaj smartfony to podstawowe narzędzie komunikacji dla klientów, zatem sprzedawcy muszą się przez nie z nimi kontaktować – mówi Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions odpowiedzialny za sektor Retail & Consumer Goods w Microsoft.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Nanoboty i „żywe plomby”. Naukowcy opracowali przełomowe metody leczenia zębów
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Technologie
Ozempic to również lek na niepłodność? Zaskakujące doniesienia o ciążach
Technologie
Powstał nowy humanoidalny robot. Jest „przerażająco sprawny” i bardziej ludzki
Technologie
Koniec z implantami, plombami i leczeniem kanałowym. Rewolucja w leczeniu zębów
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Technologie
Student z trzema rękami. Wpadka Uniwersytetu Gdańskiego