Sztuczna inteligencja zrobi za nas zakupy

Pokazowy sklep przyszłości Microsoftu
mat. pras.

W przyszłości to sklep będzie nam podpowiadał, co kupić w zależności od naszego wieku, płci czy historii zakupów. i nie dotyczy to tylko sprzedawców żywności.

Kolejną koncepcję sklepu przyszłości zaprezentował Microsoft, tym razem wraz z 30 partnerami i globalnymi producentami. W poprzedniej zaangażowane było kilkanaście firm zatem projekt sie rozwija, również o producentów – Microsoft zaprosił do niego firmy L’Oreal, Pepsico oraz BSH, produkujące AGD.

Sztuczna inteligencja to narzędzie do wykorzystania zarówno dla sprzedawców online jak w sklepie stacjonarnym. Dzisiaj smartfony to podstawowe narzędzie komunikacji dla klientów, zatem sprzedawcy muszą się przez nie z nimi kontaktować – mówi Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions odpowiedzialny za sektor Retail & Consumer Goods w Microsoft.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wybierze Ci burgera w McDonald`s

Stworzone przez firmę Leaware wspólnie z firmą M4B inteligentny kiosk łączący w sobie minimalistyczne wzornictwo przemysłowe z technologią rozpoznawania ludzi opartą na sztucznej inteligencji, widzeniu komputerowym i śledzeniu wzroku – cgtvX Kiosk, które nieustannie analizuje otoczenie i dostarcza dane w czasie rzeczywistym – algorytmy określają wiek, płeć, nastrój i inne cechy demograficzne konsumentów, a aparat rekomendacji wybiera spersonalizowane treści bądź produkty dla danej osoby.

Dlatego sprzedawcy mogą teraz skorzystać z dużych ekranów dotykowych, które nie dość, że rozpoznają płeć czy wiek klienta to jeszcze proponują mu skierowane do danej grupy kategorie produktów. Po wybraniu danej oferty z półki ekran dostanie sygnał o ty co klient wybrał i może mu zaproponować dodatkową promocję.

Prezentowany system jest przydatny dla właściciela sklepu, ponieważ dzięki rozwiązaniu inteligentnej półki Perfect Data ma on na bieżąco informację co zostało tylko podniesione, a jakie produkty klienci faktycznie kupili.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja na zakupach

– Wyobraźmy sobie kioski – np. takie jak są w popularnych restauracjach sieciowych – które śledzą wzrok klientów i wiedzą, co im się podoba – m.in. na podstawie analizy różnych grup kategoryzowanych ze względu na wiek, płeć, wzrost czy inne czynniki – mówi Zbigniew Waz, Partner Zarządzający z Leaware, odpowiedzialny za cgtvX. – System uczy się, co leży w kręgu ich zainteresowań oraz stale bada to, gdzie pada wzrok, podpowiadając dokładnie te towary, których potrzebują – dodaje.

Technikę rozpoznawania obrazu wykorzystuje także jeden z partnerów Sklepu Przyszłości firma Sagra Technology, która we współpracy z firmą ShelfWise dostarcza rozwiązania dla producentów dóbr. Jedna z opcji skupia się na półkach sklepowych, pozwalając w prosty sposób badać realizowanie ekspozycji towarów, zatowarowanie półki i wszystko co jest z nią związane. Aplikacja nie tylko identyfikuje poszczególne jednostki magazynowe (SKU), ale także udział kategorii. Oprócz agregacji danych, moduł analityczny może dostarczać na ich podstawie przejrzyste wnioski i sugestie działań.

– Zdjęcia są rozpoznawane w czasie rzeczywistym, co pozwala producentom i detalistom korzystającym z rozwiązania natychmiast reagować na sytuację na półce, braki, utrzymywać standard ekspozycji oraz automatyzować kontrolę udziałów półkowych czy dystrybucji numerycznej – mówi Marcin Pleszko Chief Product Officer z firmy Sagra Technology.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Policja nie rozpozna bandyty po twarzy

Gubernator Kalifornii Gavin Newsom podpisał ustawę zakazującą wykorzystywania przez organy ścigania biometrycznego systemu nadzoru. ...

Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Struktura mózgu gracza różni się od mózgu osoby, która nie sięga po gry komputerowe. ...

Zbliża się święto elektroniki w Las Vegas

Równo za trzy tygodnie rusza największa na świecie impreza dla fanów nowych technologii. To ...

Wiceprezes Huawei zatrzymana w Kanadzie. Chiny protestują

Meng Wanzhou, wiceprezes i dyrektor finansowa chińskiego koncernu Huawei została zatrzymana w Kanadzie za ...

Kreml wzywa Google na dywanik. Chodzi o Krym

Przewodniczący Dumy wzywa amerykański koncern Google, by wyjaśnił mające zdaniem Rosjan miejsce, łamanie rosyjskiej ...

Firmy wchodzą do cyfrowej rzeczywistości

Ekrany „smart” w biurach, salach konferencyjnych, czy nowoczesnych punktach informacyjnych to sposób na stworzenie ...