Reklama

Domy i mieszkania zyskują na inteligencji. Co kupujemy?

W 2023 roku ma być na świecie 1,5 mld urządzeń związanych z technologią smart home – wynika z danych IDC. I nie będą tylko domeną ludzi zamożnych.

Publikacja: 01.10.2019 00:08

Na smartfonie można
już śledzić
na bieżąco dane na temat produkcji
prądu z paneli solarnych,
jego st

Na smartfonie można już śledzić na bieżąco dane na temat produkcji prądu z paneli solarnych, jego stanu w domowym magazynie czy zużycia w poszczególnych miejscach

Foto: Bloomberg

Technologia smart home obejmuje różnorodne urządzenia, od inteligentnych doniczek nawadniających rośliny wewnątrz domu, przez kamery rozpoznające twarze domowników, aż po autonomiczne pralki, które same mierzą stopień zabrudzenia ubrań i dawkują odpowiednią ilość detergentów.

Do 2023 roku średni roczny wzrost tego rynku ma wynosić 14,9 proc. Obecnie największą popularnością cieszą się inteligentne głośniki, które w I kw. tego roku zanotowały wzrost sprzedaży na poziomie ponad 37 proc. w skali roku. Prognozy IDC przewidują jednak, że za cztery lata ich tempo wzrostu spadnie do 10,5 proc. Ich funkcje przejmą po prostu inne inteligentne urządzenia, np. telewizory czy lodówki.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Technologie
Szczepionka na raka może już istnieć. To szczepionka przeciw... COVID-19
Technologie
Dzięki AI uczą się tylko dwie godziny dziennie. Rewolucyjne szkoły odmienią edukację?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
AI złoży za ciebie zamówienie i zapłaci. „Mr. Wonderful” zapowiada rewolucję w zakupach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama