Roślinna wieprzowina wchodzi na rynek. Z probówki, ale smaczna

Kanapka z wyhodowanym w laboratorium "mięsem"
Bloomberg

Amerykańska firma Impossible Foods już wkrótce wprowadzi na rynek wegańskie kiełbasy oraz wieprzowinę. Impossible Pork oraz Impossible Sausage mają powtórzyć sukces Impossible Burgera, który ma smak wołowiny.

Podobnie jak Impossible Burger, zarówno hamburgery jak i kiełbaski o smaku wieprzowiny są bezglutenowe, nie zawierają hormonów zwierzęcych ani antybiotyków. Powstają przy użyciu „hemu”, cząsteczki roślinnej bogatej w m.in. żelazo, dające roślinnej masie smak i wygląd mięsa. Oba produkty są przeznaczone do certyfikacji halal i koszerności, a ich głównym składnikiem jest soja i genetycznie modyfikowane drożdże. Na dodatek mają taką samą strukturę i wyglądają jak prawdziwe mięso.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso z Izraela w sklepach już za dwa lata

Bezmięsne burgery były hitem 2019 roku. Firma liczy na to, że uda jej się powtórzyć sukces z zamiennikiem wieprzowiny. Amerykańskie media zwracają uwagę, że Impossible Foods wprowadza na rynek sztuczną wieprzowinę w idealnym momencie. W Europie i Azji szaleje wirus Afrykańskiego Pomoru Świń, który dziesiątkuje hodowle świń i drastycznie podnosi ceny wieprzowiny. W chinach ASF wybił 40 proc. hodowli świń i zmusił rząd do zwiększenia importu oraz uwolnienia rezerw, by powstrzymać wzrost cen.

Nowe produkty były zapowiadane przez Impossible Foods jeszcze w 2019 roku. Od stycznia nowe rodzaje wegańskiego mięsa trafiły do 139 restauracji sieci Burger King w USA – informuje CNN. Zamienniki wieprzowiny stały się częścią menu śniadaniowego jako m.in. wypełnienie croissantów. Jeśli klienci je zaakceptują, to trafią do restauracji sieci na całym świecie, w tym także do Polski. Już teraz Burger King oferuje w regularnym menu wszystkich restauracji na świecie kanapki Impossible Whopper.

CZYTAJ TAKŻE: Świeże i soczyste mięso prosto z laboratorium

Największy konkurentem Impossible Foods, jest startup Beyond Meat, który opracował nie tylko substytut mięsa wołowego, ale także mięsa kurczaka. Co ciekawe do produkcji swoich zamienników mięsa nie wykorzystuje soi.

Zarówno Impossible Foods, jak i Beyond Meat zamierzają w 2020 roku mocniej skupić się na ekspansji w Azji.

Pat Brown, założyciel i prezes Impossible Foods powiedział CNN, że najbliższe dwa lata chce poświęcić na zdobycie rynków międzynarodowych, w tym przede wszystkim właśnie Azji, gdzie króluje mięso wieprzowe. Na CES 2020 firma przedstawiła nie tylko wieprzowe burgery i kiełbasy, ale także wypełnione zamiennikiem wieprzowiny tradycyjne chińskie pierożki gotowane na parze.

CZYTAJ TAKŻE: Bardzo tanie jedzenie z aplikacji. Ale to paczka niespodzianka

Także prezes Beyond Meat, Ethan Brown przyznał podczas dyskusji na targach, że „rynek azjatycki jest bardzo atrakcyjny” i firma zamierza w tym roku działać na nim „bardziej agresywnie” niż dotąd.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple Pay i Google Pay będą miały potężnego konkurenta

Facebook zakończył testy nowej usługi – WhatsApp Pay. Należący do społecznościowego giganta komunikator – ...

Tencent „uśmiercił” 99 milionów ludzi. Katastrofalny błąd serwisu

Największa chińska platforma do strumieniowania wideo przeprosiła za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby tajfun Lekima ...

Chińskie ZTE podnosi się po amerykańskich sankcjach

Kurs akcji chińskiego koncernu telekomunikacyjnego ZTE rósł w czwartek w Hongkongu aż o 14 ...

To on zmienia Chiny w kwantowe supermocarstwo

50-letni Jian-Wei Pan jest dziś wiodącym naukowcem, pracującym nad jedną z najbardziej innowacyjnych i ...

To już totalna wojna z Trumpem. Teraz Twitter wyprowadza cios

Twitter uznał, że tweet prezydenta USA odnoszący się do sytuacji w Minneapolis jest niezgodny ...

„Irlandczyka” Netfliksa w 7 dni obejrzało ponad 26 mln osób

Popularny serwis zrobił wyjątek i pochwalił się oglądalnością, gdyż powszechnie wątpiono w powodzenie aż ...