Roślinna wieprzowina wchodzi na rynek. Z probówki, ale smaczna

Kanapka z wyhodowanym w laboratorium "mięsem"
Bloomberg

Amerykańska firma Impossible Foods już wkrótce wprowadzi na rynek wegańskie kiełbasy oraz wieprzowinę. Impossible Pork oraz Impossible Sausage mają powtórzyć sukces Impossible Burgera, który ma smak wołowiny.

Podobnie jak Impossible Burger, zarówno hamburgery jak i kiełbaski o smaku wieprzowiny są bezglutenowe, nie zawierają hormonów zwierzęcych ani antybiotyków. Powstają przy użyciu „hemu”, cząsteczki roślinnej bogatej w m.in. żelazo, dające roślinnej masie smak i wygląd mięsa. Oba produkty są przeznaczone do certyfikacji halal i koszerności, a ich głównym składnikiem jest soja i genetycznie modyfikowane drożdże. Na dodatek mają taką samą strukturę i wyglądają jak prawdziwe mięso.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso z Izraela w sklepach już za dwa lata

Bezmięsne burgery były hitem 2019 roku. Firma liczy na to, że uda jej się powtórzyć sukces z zamiennikiem wieprzowiny. Amerykańskie media zwracają uwagę, że Impossible Foods wprowadza na rynek sztuczną wieprzowinę w idealnym momencie. W Europie i Azji szaleje wirus Afrykańskiego Pomoru Świń, który dziesiątkuje hodowle świń i drastycznie podnosi ceny wieprzowiny. W chinach ASF wybił 40 proc. hodowli świń i zmusił rząd do zwiększenia importu oraz uwolnienia rezerw, by powstrzymać wzrost cen.

Nowe produkty były zapowiadane przez Impossible Foods jeszcze w 2019 roku. Od stycznia nowe rodzaje wegańskiego mięsa trafiły do 139 restauracji sieci Burger King w USA – informuje CNN. Zamienniki wieprzowiny stały się częścią menu śniadaniowego jako m.in. wypełnienie croissantów. Jeśli klienci je zaakceptują, to trafią do restauracji sieci na całym świecie, w tym także do Polski. Już teraz Burger King oferuje w regularnym menu wszystkich restauracji na świecie kanapki Impossible Whopper.

CZYTAJ TAKŻE: Świeże i soczyste mięso prosto z laboratorium

Największy konkurentem Impossible Foods, jest startup Beyond Meat, który opracował nie tylko substytut mięsa wołowego, ale także mięsa kurczaka. Co ciekawe do produkcji swoich zamienników mięsa nie wykorzystuje soi.

Zarówno Impossible Foods, jak i Beyond Meat zamierzają w 2020 roku mocniej skupić się na ekspansji w Azji.

Pat Brown, założyciel i prezes Impossible Foods powiedział CNN, że najbliższe dwa lata chce poświęcić na zdobycie rynków międzynarodowych, w tym przede wszystkim właśnie Azji, gdzie króluje mięso wieprzowe. Na CES 2020 firma przedstawiła nie tylko wieprzowe burgery i kiełbasy, ale także wypełnione zamiennikiem wieprzowiny tradycyjne chińskie pierożki gotowane na parze.

CZYTAJ TAKŻE: Bardzo tanie jedzenie z aplikacji. Ale to paczka niespodzianka

Także prezes Beyond Meat, Ethan Brown przyznał podczas dyskusji na targach, że „rynek azjatycki jest bardzo atrakcyjny” i firma zamierza w tym roku działać na nim „bardziej agresywnie” niż dotąd.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chiński pociąg bez maszynisty popędzi 350 km/h

Autonomiczny pociąg został stworzony na potrzeby Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Do jego obsługi ...

Rosja testuje własny internet. Planuje też rodzimą Wikipedię

Ministerstwo Komunikacji Rosji ogłosiło, że pierwsze testy alternatywnego internetu przebiegły pomyślnie. Celem jest większa ...

Człowiek pokonał wreszcie sztuczną inteligencję

Sztuczna inteligencja (AI) od kilku lat pokazuje ludziom swoje imponujące możliwości, wygrywając z przedstawicielami ...

Google wesprze narkomanów

Cyfrowy gigant wprowadził na terenie Stanów Zjednoczonych nową usługę Recover Together, która ma pomóc ...