Aktualizacja: 13.03.2025 07:33 Publikacja: 02.09.2020 08:43
Foto: mat. pras.
Japoński startup Japonia, SkyDrive przedstawił prototyp lekkiego, dwumiejscowego pojazdu latającego SD-XX, który rozmiarami przypomina samochód (4 m długości, 3,5 m szerokości i 1,5 m wysokości) i jest w stanie pokonać kilkadziesiąt kilometrów z prędkością do 100 km/h. Pojazd jest napędzany elektrycznym silnikiem z parą wirników zainstalowanych w każdym z czterech rogów. Jego waga ma wynieść około 500 kg i ma pozwolić na osiągnięcie pułapu około 500 metrów. Pojazdy, które startują i lądują pionowo – będą latać na autopilocie, ale nie będą w pełni autonomiczne, w maszynie zawsze będzie pilot, który zareaguje w razie niebezpieczeństwa. Pierwszy lot załogowy wykonał w grudniu 2019 roku.
Świat oszalał na punkcie kolejnego chińskiego systemu AI. Boom przerósł oczekiwania, bo możliwości Manusa wydają się przełomowe. W sieci już kwitnie handel kodami umożliwiającymi korzystanie z tego narzędzia.
Sztuczna inteligencja uczy się pisać książki, komponować muzykę, chronić zabytki, a nawet rozmawiać ze zmarłymi.
Skóra, która sama leczy 90 proc. skaleczeń w ciągu zaledwie 4 godzin i całkowicie się regeneruje w ciągu 24 godzin. To nie marzenie. Naukowcy właśnie stworzyli super skórę.
W robotyce nadciąga kolejna fala – jak twierdzą eksperci, chodzi o maszyny, które nie tylko wyglądają jak ludzie, ale także „myślą”, podejmują decyzje i wykonują funkcje ze zręcznością, która zaciera granicę między robotem a człowiekiem.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Sztuczna inteligencja może przejąć część obowiązków pracowników administracji publicznej, a krok w tym kierunku został właśnie wykonany. Pierwsze miasta wdrożyły tzw. cyfrowych urzędników, napędzanych technologią DeepSeek.
Jako jedyny kraj UE nie mamy koordynatora ds. usług cyfrowych, egzekwującego przepisy aktu o usługach cyfrowych, kluczowego dla branży internetowej. Było już 12 spotkań takich urzędników z innych państw, a Polska nie może w nich nawet uczestniczyć.
Rosyjskie służby bezpieczeństwa mają nie lada problem – zmagają się z niedoborem sprzętu do hakowania smartfonów. Ta technologia jest im niezbędna w prowadzonych śledztwach, ale firmy, które ją dostarczały, wycofały się z Rosji.
Szefowie gigantów technologicznych stanęli na podium w Białym Domu w czasie inauguracji Donalda Trumpa na prezydenta i szczodrze sponsorowali tę imprezę. Hołd się nie opłacił, wyceny spółek runęły, a rekordzistą jest Tesla ze spadkiem kursu o 40 proc.
Manus to agent turystyczny, bazujący na sztucznej inteligencji, który już udowodnił swoją zdolność do tworzenia skomplikowanego planu podróży, np. siedmiodniowej podróży z Seattle do Japonii.
Europa może kontynuować politykę zerowej emisji netto albo położyć jej kres i wydawawać 27 mld euro na innowacje.
Znane użytkownikom platform streamingowych i abonentom płatnej telewizji funkcje schodzą pod strzechy. Warunek: antena i telewizor z internetem.
Eutelsat, francuski operator satelitarny jest nadzieją Europy o uniezależnienie się od Starlinka, należącego do Elona Muska. Akcje europejskiego koncernu rosną w imponujący sposób. Ale są też inni rywale Starlinka.
Świat oszalał na punkcie kolejnego chińskiego systemu AI. Boom przerósł oczekiwania, bo możliwości Manusa wydają się przełomowe. W sieci już kwitnie handel kodami umożliwiającymi korzystanie z tego narzędzia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas