Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 20:22 Publikacja: 26.03.2018 21:00
Foto: materiały prasowe
Od 2000 roku w EDC polscy konstruktorzy, na podstawie globalnego porozumienia między Instytutem Lotnictwa a firmą GE, wspólnie realizują projekty m.in. dla Airbusa, Leonardo Helicopters, Boeinga, Bombardiera i Embraera. Są częścią zespołu projektującego systemy pokładowe oraz 40 typów silników (m.in. Genx, LEAP, Passport 20, Honda), które napędzają ok. 90 rodzajów samolotów. Jak na takiej międzynarodowej zależności zyskuje polska myśl techniczna?
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Samsung szykuje premierę urządzenia stworzonego we współpracy z Google i z jego AI. To nie tylko cios wymierzony...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
AI wkracza do medycyny z bezprecedensowymi możliwościami. Nowe systemy, takie jak DOLPHIN i HPV-DeepSeek, potraf...
Sztuczna inteligencja przyczynia się do „najbardziej destrukcyjnego wyścigu zbrojeń w historii ludzkości” – ostr...
Naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu Auburn stworzyli nowy rodzaj materiału, w którym elektrony mogą swobodnie...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
ChatGPT-5, najnowsza wersja chatbota od OpenAI, generuje bardziej szkodliwe odpowiedzi niż poprzedni model, twie...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas