Reklama

Milionowe oszczędności dzięki chatbotom

Popyt na chatboty, czyli inteligentne algorytmy, który potrafią prowadzić konwersacje przy użyciu języka naturalnego bądź tekstu, szybko rośnie – do 2020 r. nad Wisłą skoczy on o 25 proc. – szacują analitycy TogetherData.

Publikacja: 02.11.2018 12:51

Milionowe oszczędności dzięki chatbotom

Foto: cyfrowa.rp.pl

Ta technologia to prawdziwa rewolucja. W ciągu najbliższych dwóch lat nawet 40 proc. kontaktów z klientami w naszym kraju może się odbywać bez udziału „czynnika ludzkiego”.

Analitycy TogetherData szacują, oszczędności wynikające z wprowadzenia chatbotów w Polsce do 2025 r. mogą wynieść prawie 150 mln zł. Ale przedsiębiorcy stawiają na te rozwiązania również z innych przyczyn – 1/3 liczy na usprawnienie obsługi klienta a ponad ¼ na wzrost sprzedaży.

Z kolei badania Grand View Research pokazują, że na świecie firmy sięgają po tę technologię także licząc na oszczędności (40 proc. wskazań). Globalny rynek chatbotów osiągnie do 2025 r. wartość 1,25 mld dol. Grand View Research podaje, że roczny wskaźnik wzrostu sięgnie ponad 24 proc. Natomiast według raportu firmy Juniper, implementacja chatbotów może przynieść globalnie do 2022 r. aż 8 mld dol. oszczędności.

– Chatboty i systemy oparte na sztucznej inteligencji to w takich obszarach jak sprzedaż, czy obsługa klienta, trend podyktowany wymogami stawianymi przez rzesze konsumentów. Dostępność przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, czy spersonalizowane i zindywidualizowane podejście do klienta są kluczowymi czynnikami przemawiającymi za tego typu rozwiązaniami – mówi Michał Grams, prezes firmy TogetherData.

Analizy wskazują, iż największy popyt na rozwiązania bazujące na chatbotach zostanie w ciągu najbliższych dwóch lat odnotowany w takich branżach jak ubezpieczenia (wzrost o 40 proc.), e-handel (39 proc.), telekomunikacja (20 proc.) oraz finanse (19 proc.).

Reklama
Reklama

– W przypadku prowadzenia procesu obsługi klienta przez sztuczną inteligencję, czynnik ludzki zostanie ograniczony jedynie do roli koordynującej i nadzorującej. Dodatkowo długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem zostałby ograniczony praktycznie do zera, ponieważ trafiałyby do nich tylko skomplikowane przypadki – wylicza zalety Michał Grams.

Technologie
Gorączka i kaszel to nie wszystko. Objawy Covid-19 mogą zaskoczyć
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Technologie
Krawiec dla robotów. Szef Nvidii mówi o zawodach przyszłości i wpływie AI
Technologie
Czy humanoid Elona Muska to tylko zdalnie sterowana atrapa? Burza po wpadce Optimusa
Technologie
Demokracja zagrożona przez AI? Naukowcy alarmują: boty skuteczniejsze niż telewizja
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Technologie
W ten prosty sposób można oszukać AI. Zaskakujące wyniki badań włoskich naukowców
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama