Sieć Rimi rozpoczęła stosowanie w swoich sklepach na terenie Estonii, Litwy i Łotwy aplikacji Semafor, mającej na celu zablokowanie sprzedaży przeterminowanych wyrobów. Semafor przekazuje pracownikom pełną informację o terminach przydatności produktów w magazynach. Aplikacja uprzedza też, kiedy termin zdatności danego towaru do spożycia zbliża się do końca. Semafor został opracowany przez szwedzką firmę Whywaste specjalizującą się w technologiach dla sektora spożywczego.
CZYTAJ TAKŻE: Pekin może obserwować 100 mln osób za pomocą partyjnej aplikacji
– Zawsze staraliśmy się działać tak, aby uratować od wycofania ze sprzedaży maksymalną liczbę produktów. Pomimo, że wykorzystujemy nowoczesne systemy do zamawiania towarów, to nie wyklucza to faktu, że produkt zepsuje się lub pozostanie na półce (po upływie terminu ważności – red) – wyjaśnia Katrin Bats, specjalistka od społecznie odpowiedzialnego biznesu w Rimi, cytowana przez portal Delfi.
Wcześniej pracownicy Rimi stale musieli sprawdzać tysiące produktów, teraz dzięki aplikacji Semafor dokładnie wiedzą, które można zostawić, które wycofać lub przecenić.
– Zyskujemy dużo czasu. Wcześniej sprawdzanie zajmowało pracownikom wiele godzin teraz jest to kilkanaście minut – dodaje Katrina Bats.