Reklama
Rozwiń
Reklama

Pożycz moc komputera. Amerykanie wzywają do walki z wirusem

Amerykanie zapraszają właścicieli komputerów do użyczenia mocy obliczeniowej komputerów do badań nad potencjalnymi lekami na 2019-nCoV.

Publikacja: 16.03.2020 13:33

Pożycz moc komputera. Amerykanie wzywają do walki z wirusem

Foto: Shutterstock

Przedstawiciele projektu Folding@home wystosowali odezwę do właścicieli komputerów z całego świata, by użyczyli niewykorzystywanych mocy obliczeniowej swoich komputerów do badań na temat struktur potencjalnych celów leków na 2019-nCoV, które mogłyby pomóc w projektowaniu nowych terapii.

– Naszą specjalnością jest używanie symulacji komputerowych do zrozumienia ruchomych części białek. Obserwowanie, w jaki sposób atomy w białku poruszają się względem siebie, jest ważne, ponieważ przechwytuje cenne informacje, które są niedostępne w żaden inny sposób. Przyjmując struktury eksperymentalne jako punkty wyjścia, możemy symulować ruch wszystkich atomów białka, skutecznie wypełniając resztę gry, w której brakuje eksperymentów – piszą Amerykanie w zaproszeniu wystosowanym do internautów z całego świata.
(https://foldingathome.org/2020/03/15/coronavirus-what-were-doing-and-how-you-can-help-in-simple-terms/)

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Naukowcy ujarzmili elektrony. Komputery i reaktory wejdą na nowy poziom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Technologie
„Iluzja bezpieczeństwa AI”. Naukowcy ujawniają niepokojące dane o ChatGPT-5
Technologie
Metal twardszy niż stal powstaje z żelu. Przełom w Szwajcarii
Technologie
Ciemna strona AI w medycynie. Eksperci ostrzegają: Pacjenci mogą stracić
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Mikrofalowy mózg przyszłości. Rewolucyjny chip, który ma zmienić smartfony i AI
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama