Inauguracyjna seria VR, w której uczestniczyć mają międzynarodowe federacje, dotyczyć będzie takich gier, jak baseball, kolarstwo, wioślarstwo, żeglarstwo czy sporty motorowe. MKOl w oficjalnym komunikacie zapowiedział, że przy tworzeniu premierowej imprezy chce kooperować z tymi pięcioma federacjami sportowymi oraz wydawcami gier. Olimpiada OVS (Olympic Virtual Series) ma odbyć się jeszcze przed Igrzyskami Olimpijskimi Tokio 2020. Ruszy 13 maja i potrwa do 23 czerwca br. Zapowiada się nie lada gratka dla miłośników e-sportu, gier i technologii VR. Z kolei MKOl ma nadzieję, że dzięki otwarciu na wirtualną rzeczywistość dotrze do nowej publiczności olimpijskiej, jednocześnie zachęcając do rozwoju fizycznej formy uprawiania sportu.
CZYTAJ TAKŻE: Cyfrowi gladiatorzy i wyścigi dronów. Jak będzie wyglądał sport przyszłości
Przewodniczący MKOl Thomas Bach oznajmił, że OVS to „unikalne, cyfrowe doświadczenie olimpijskie, które ma na celu zwiększenie bezpośredniego zaangażowania nowych odbiorców w dziedzinie sportów wirtualnych”. Jak zaznaczył, jego koncepcja jest zgodna z Agendą Olimpijską 2020 + 5 i Strategią cyfrową MKOl.
David Lappartient, przewodniczący MKOl Esports and Gaming Liaison Group (ELG) oraz prezes Union Cycliste Internationale (UCI) w oświadczeniu podkreśla z kolei, że szereg międzynarodowych federacji sportowych ma już „dobrze ugruntowane wirtualne inicjatywy sportowe” – Dzięki współpracy między MKOl, międzynarodowymi federacjami i wydawcami, OVS jest ekscytującym krokiem naprzód dla ruchu olimpijskiego – zaznacza Lappartient.
CZYTAJ TAKŻE: E-sport urósł na pandemii. Czas na olimpiadę?