Technologia smart home obejmuje różnorodne urządzenia, od inteligentnych doniczek nawadniających rośliny wewnątrz domu, przez kamery rozpoznające twarze domowników, aż po autonomiczne pralki, które same mierzą stopień zabrudzenia ubrań i dawkują odpowiednią ilość detergentów.
Do 2023 roku średni roczny wzrost tego rynku ma wynosić 14,9 proc. Obecnie największą popularnością cieszą się inteligentne głośniki, które w I kw. tego roku zanotowały wzrost sprzedaży na poziomie ponad 37 proc. w skali roku. Prognozy IDC przewidują jednak, że za cztery lata ich tempo wzrostu spadnie do 10,5 proc. Ich funkcje przejmą po prostu inne inteligentne urządzenia, np. telewizory czy lodówki.
System dla babci
– Warunkiem szybkiego wzrostu popularności takich produktów jest łatwy dostęp klientów bez względu na obycie z technologią. Chciałbym, aby moja babcia bez trudu mogła zdalnie obsługiwać takie systemy, otwierać lub zamykać okna i żaluzje, ustawiać termostat czy kontrolować, kto chce dostać się do jej domu – mówi „Rzeczpospolitej” dyrektor ds. produktu w firmie Netatmo Florian Deleuil.
CZYTAJ TAKŻE: Smart home w Polsce wciąż czeka na boom
Firma produkuje urządzenia smart home od 2012 roku i głównie skupia się na zabezpieczeniach domów. W ofercie producenta znajduje się m.in. inteligentny system alarmowy.