Jednym z kluczowych twórców komunikatów dla biznesu jest rodzimy Livechat, który mocno rozpycha się na zagranicznych rynkach. Większość sprzedaży osiąga w USA i Wielkiej Brytanii. Na koniec 2018 r. miał ponad 26 tys. klientów, a w samym grudniu przybyło ich ponad stu. Czy to dużo? Z jednej strony tempo rozwoju biznesu Livechatu jest szybkie, ale z drugiej do zakładanego przez zarząd tysiąca klientów miesięcznie brakuje jeszcze sporo.
Wrocławska firma nie określiła, w jakim terminie chce osiągnąć ten cel. Prezes Mariusz Ciepły podkreśla, że w zeszłym roku zespół spółki powiększył się prawie dwukrotnie. Teraz liczy blisko 140 osób. Zarząd przekonuje, że Livechat nie jest już firmą jednego produktu i że niedługo do Livechatu, ChatBota i KnowlegdeBase dołączy kolejne rozwiązanie.
Wzrost liczby klientów ma bezpośrednie przełożenie na wyniki wrocławskiej spółki. W I połowie roku finansowego 2018/2019 (rozpoczętego w kwietniu zeszłego roku) przychody wzrosły o ponad 19 proc., do 52 mln zł. Jeszcze mocniej, bo o 23 proc., do 28,3 mln zł, poszedł w górę zysk netto. Wyniki za III kwartał trwającego roku obrotowego zostaną podane 26 lutego. Livechat niedawno zakupił domeny helpdesk.com i chatbot.com, przeprowadził też rebranding swojej usługi BotEngine na ChatBot.
CZYTAJ TAKŻE: Rosyjski komunikator Telegram może zatopić Macrona. Kto za nim stoi?
Chatboty w czasie rzeczywistym prowadzą rozmowę z internautą w różnych komunikatorach internetowych, takich jak Messenger czy Slack. Coraz częściej osadza się je także na stronach WWW w oknach typu live chat.