Reklama

Cyfrowi gladiatorzy i wyścigi dronów. Jak będzie wyglądał sport przyszłości

Walki robotów, wyścigi dronów i lewitujących ścigaczy, pojedynki wojowników niczym w grach wideo – czy tak będzie wyglądać olimpiada przyszłości?

Publikacja: 24.11.2020 00:40

Cyfrowi gladiatorzy i wyścigi dronów. Jak będzie wyglądał sport przyszłości

Foto: mat. pras.

Wizja rodem z „Gwiezdnych wojen” ma szansę się zmaterializować. W przyszłym roku uruchomiona zostanie pierwsza na świecie seria wyścigów latających samochodów – impreza wzorowana na filmowych zawodach Boonta Eve Classic, odbywających się na planecie Tatooine (jeden z takich wyścigów lewitujących ścigaczy wygrał młody Anakin Skywalker).

Za projektem stoi Airspeeder. Australijska spółka nawiązała właśnie współpracę z ekspertami od cyberbezpieczeństwa z firmy Acronis, którzy stworzą wirtualne pole siłowe, mające zabezpieczać latające pojazdy przed kolizjami. Turniej zapowiada się spektakularnie. Elektryczne bolidy mają bowiem rozwijać prędkość 130 km/h do nawet blisko 200 km/h i latać między górami czy w wyschniętych korytach rzek. Organizatorzy chcą ścigać się w najbardziej widowiskowych krajobrazach na świecie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Chiny szykują się do wojny przyszłości. Mózgiem ma być DeepSeek
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Technologie
Sztuczna inteligencja „pokochała” język polski? Wygrał w amerykańskich badaniach
Technologie
Czy AI odbierze nam pracę? Współzałożyciel OpenAI ma zaskakującą odpowiedź
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama