Profesjonalne wyświetlanie treści – reklam i informacji – na monitorach LCD i LED to najnowszy i wyjątkowo skuteczny sposób komunikacji z klientem. Jak pokazują badania Kantar TNS i Samsunga, ekrany tzw. digital signage mogą wpływać na zmianę decyzji zakupowych nawet przez co drugiego klienta. Ale to także sprawne narzędzie do zarządzania treścią. – Wyświetlacz taki może bezawaryjnie pracować w trybie ciągłym przez pięć lat, a prezentowane na nim treści są widoczne nawet w słońcu. Gwarantuje on idealne odwzorowanie barw, co dla wielu reklamodawców jest bardzo istotne – tłumaczy Wojciech Zaskórski, Enterprise Business Director w Samsung Electronics Polska.
Co więcej, system z jednej strony pozwala na zdalne zarządzanie całą siecią ekranów, a jednocześnie także pojedynczym centymetrem każdego z wyświetlaczy. To technologiczny przełom, który zostawia w tyle anachroniczne billboardy.
Reklamowy viral
Aż 65 proc. spośród klientów, którzy zamówili danie reklamowane na wyświetlaczach przyznało, że wchodząc do restauracji miało inny plan i zmieniło swoją decyzję w wyniku poznania wyświetlanej promocji – wyniki badania Kantar TNS wskazują na to, że digital signage to narzędzie służące do efektywnej prezentacji oferty. A to – zdaniem ekspertów – przekłada się na poprawę wyników finansowych przedsiębiorstw z różnych branż. Tym bardziej że ekran digital signage może wchodzić w interakcję z oglądającym, dostosowując prezentowaną treść do jego samopoczucia, warunków pogodowych czy choćby pory dnia.
CZYTAJ TAKŻE: Cyfrowe ekrany zmienią krajobraz miast
– Ta nowoczesna technologia sprawia, że kontent na ekranie może być zmienny i angażujący. Monitor jest w stanie wyświetlać np. reklamę skierowaną do przechodzącego obok konsumenta – tłumaczy Wojciech Zaskórski.