Reklama
Rozwiń
Reklama

AI wskazuje kandydatów do pracy w korporacji. Są kontrowersje

Brytyjski oddział koncernu Unilever po raz pierwszy użył Sztucznej Inteligencji oraz algorytmów do rozpoznawania twarzy, aby wybrać najlepszych kandydatów do pracy. Na świecie taki rodzaj rekrutacji staje się coraz bardziej popularny.

Publikacja: 05.10.2019 21:43

AI wskazuje kandydatów do pracy w korporacji. Są kontrowersje

Foto: Adobe Stock

Specjalny algorytm skanuje i analizuje twarz kandydata do pracy, jego sposób wysławiania się, ge-stykulację, ton głosu podczas odpowiedzi na zestaw specjalnie przygotowanych pytań. Analiza doko-nywana jest podczas wstępnej selekcji kandydatów, która odbywa się online. Kandydat do pracy w Unileverze musi przejść pierwszą rozmowę podczas 15-minutowej telekonferencji z chat botem.

CZYTAJ TAKŻE: Praca w IT to luksus? Nie dla wszystkich

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Technologie
Tajemnica długowieczności. Sensacyjne wyniki badania naukowców
Technologie
Przełom w ochronie balistycznej. Chińska tkanina bije kevlar na głowę
Technologie
To miał być triumf rosyjskiej AI i robotyki. Skończyło się katastrofą
Technologie
Co szykuje chińska armia? Atomowy lotniskowiec z działem hipersonicznym i laserami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Technologie
OpenAI zmienia zasady gry. GPT-5.1 ma być inteligentniejszy i bardziej ludzki
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama