Sztuczna inteligencja w służbie przedsiębiorstw

Zaawansowane algorytmy pomagają firmom zwiększyć efektywność biznesu.

Publikacja: 05.02.2018 21:00

Sztuczna inteligencja w służbie przedsiębiorstw

Foto: 123RF

Firmy, które zainwestują w sztuczną inteligencję (AI) i współpracę między człowiekiem a maszyną, mogą zwiększyć do 2022 r. swoje przychody o ponad jedną trzecią, a poziom zatrudnienia o 10 proc. – szacuje firma Accenture. Większość menedżerów jest świadoma tych szans, ale tylko 3 proc. planuje znaczne zwiększenie inwestycji na przekwalifikowanie pracowników w ciągu najbliższych trzech lat.

Dotychczas proces automatyzacji polegał na zastępowaniu ludzi maszynami podczas wykonywania powtarzalnych czynności, ale niebawem sięgnie zdecydowanie dalej. Maszyny uczą się rozpoznawania wzorców, przewidywania potrzeb, identyfikowania nieprawidłowości i ostrzegają pracowników o potencjalnych problemach.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Technologie
Ta technologia da chińskim dronom wielką przewagę. Wysokość nie będzie problemem
Technologie
Człowiek przestał być już potrzebny. Roboty uzyskały zaskakującą umiejętność
Technologie
Naukowcy zaskoczeni. AI może spontanicznie rozwijać komunikację podobną do ludzkiej
Technologie
Może złamać wszelkie zabezpieczenia, ale i wyleczyć raka. Ta technologia przebije AI
Technologie
Przyłapała nauczyciela na korzystaniu z ChatGPT. Studentka chce zwrotu czesnego