Reklama

Voiceboty wygryzają ludzi z infolinii. Kto następny?

Technologie AI wyposażone w głos, asystujące i doradzające nam, zamknięte w smartfonach czy inteligentnych głośnikach, szybko podbijają rynek.

Publikacja: 12.10.2020 21:16

E-zakupy za pośrednictwem asystenta głosowego to niezwykle perspektywiczny kanał sprzedaży. Wartość

E-zakupy za pośrednictwem asystenta głosowego to niezwykle perspektywiczny kanał sprzedaży. Wartość tego rynku, tzw. voice commerce, w 2023 r. sięgać ma 80 mld dol. – szacuje Juniper Research

Foto: Shutterstock

Rozmowy z robotami czy też sztuczną inteligencją (AI) stają się dziś codziennością. Z badań Edison Research wynika, że już 54 proc. Amerykanów wydawało komendy głosowe do tzw. smart asystentów, a jedna czwarta robi to wręcz każdego dnia. Dane Analytics Research Consulting wskazują, iż rynek voicebotów, jak określa się generalnie zaawansowaną technologię AI z syntezatorem mowy, w najbliższych trzech latach będzie rósł w tempie 35 proc. rocznie. Gartner z kolei przewiduje, że w najbliższych latach aż 47 proc. organizacji będzie korzystać z chatbotów, zamiast zwykłych pracowników call center do obsługi petentów. Takie inteligentne algorytmy rozumieją kontekst rozmowy, a nawet mogą wykrywać nastrój rozmówcy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Przełom w medycynie. Kwanty i superkomputery przyspieszą odkrycia o dekady
Technologie
AI doomerzy ostrzegają: Sztuczna inteligencja nas zniszczy. I podają datę
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama