Era cyfrowych asystentów. Jak oswoić bota

Coraz częściej rozmawiamy z wirtualnymi asystentami – wynika z badania LivePerson. W ub.r. aż 75 proc. ankietowanych przynajmniej raz miało do czynienia z botem. Co więcej, niemal 1/3 pytanych pozytywnie podchodzi do voicebotów i kontaktów z nimi.

Publikacja: 20.02.2021 10:37

Pandemia otworzyła nowe możliwości przed automatyzacją.
Tempo wprowadzania różnego typu robotów ma p

Pandemia otworzyła nowe możliwości przed automatyzacją. Tempo wprowadzania różnego typu robotów ma przyspieszyć.

Foto: Mladen ANTONOV / AFP

LivePerson przebadał łącznie 5 tys. konsumentów na kilku kontynentach. Okazuje się, że ledwie jeden na pięciu ankietowanych nigdy nie miał do czynienia z cyfrowym asystentem.

Wojciech Stramski z Deep Change Ventures przekonuje, że wkrótce każdy z nas będzie miał styczność z voicebotami. – Przestały one być czymś futurystycznym, a obserwując, jak rozwija się rynek, wkrótce będzie to technologia powszechna. Potencjał asystentów opartych na sztucznej inteligencji jest zbyt duży, by ich dostępność była ograniczona wyłącznie do sprzedaży i obsługi klienta. Wciąż udoskonalana technologia znajduje zastosowanie w sektorze medycznym czy HoReCa. Z każdym miesiącem ich zdolność do rozumienia naszych potrzeb wzrasta, a koszt wdrożenia spada – wyjaśnia.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Technologie
Podróże naziemne będą szybsze niż podróże samolotem. Przełamano kluczową przeszkodę
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Technologie
Amerykańskie big techy mogą tracić w Europie. UE walczy o suwerenność
Technologie
Inwazja niemieckich humanoidów? Elon Musk ma powody do obaw
Technologie
„Oko Chin”. Imponująca technologia szpiegowska
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Technologie
Przełom w broni strzeleckiej. 3 tys. pocisków na minutę. I to bez prochu
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont