Reklama
Rozwiń
Reklama

Era cyfrowych asystentów. Jak oswoić bota

Coraz częściej rozmawiamy z wirtualnymi asystentami – wynika z badania LivePerson. W ub.r. aż 75 proc. ankietowanych przynajmniej raz miało do czynienia z botem. Co więcej, niemal 1/3 pytanych pozytywnie podchodzi do voicebotów i kontaktów z nimi.

Publikacja: 20.02.2021 10:37

Pandemia otworzyła nowe możliwości przed automatyzacją.
Tempo wprowadzania różnego typu robotów ma p

Pandemia otworzyła nowe możliwości przed automatyzacją. Tempo wprowadzania różnego typu robotów ma przyspieszyć.

Foto: Mladen ANTONOV / AFP

LivePerson przebadał łącznie 5 tys. konsumentów na kilku kontynentach. Okazuje się, że ledwie jeden na pięciu ankietowanych nigdy nie miał do czynienia z cyfrowym asystentem.

Wojciech Stramski z Deep Change Ventures przekonuje, że wkrótce każdy z nas będzie miał styczność z voicebotami. – Przestały one być czymś futurystycznym, a obserwując, jak rozwija się rynek, wkrótce będzie to technologia powszechna. Potencjał asystentów opartych na sztucznej inteligencji jest zbyt duży, by ich dostępność była ograniczona wyłącznie do sprzedaży i obsługi klienta. Wciąż udoskonalana technologia znajduje zastosowanie w sektorze medycznym czy HoReCa. Z każdym miesiącem ich zdolność do rozumienia naszych potrzeb wzrasta, a koszt wdrożenia spada – wyjaśnia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Bank Pekao uczy cyberodporności
Technologie
ChatGPT i Gemini poważnie zagrożone. Naukowcy odkryli słaby punkt
Technologie
Rewolucja AI w modzie. Ubrania, które słuchają i mówią
Technologie
Hydraulicy z AI: Sztuczna inteligencja wkracza tam, gdzie nikt się nie spodziewał
Technologie
Przełomowy wynalazek MIT. Te baterie będą wszędzie i same się naprawią
Reklama
Reklama