Aktualizacja: 15.05.2025 22:06 Publikacja: 02.03.2021 08:40
Foto: Adobe Stock
Wypadki z udziałem elektrycznych hulajnóg stały się na tyle dużym problemem, że kilka krajów, w tym Singapur, Francja i Hiszpania, zakazały jeżdżenia nimi po chodnikach.
Badanie przeprowadzone na ponad 100 osobach w jednej z izb przyjęć w Waszyngtonie wykazało, że trzy na pięć zostały ranne podczas jazdy po chodniku, także w miejscach, gdzie było to zabronione. Dlatego też szwedzka firma Voi, która jest operatorem elektrycznych hulajnóg w 50 europejskich miastach, zdecydowała się zapobiec niepotrzebnym incydentom. Wraz ze startupem z Dublina – Luna – pracuje nad systemem kamer i czujników, które mają zostać zamontowane we wszystkich ich hulajnogach. System nie tylko wyczuje, po jakiej powierzchni i ścieżce hulajnoga jedzie, ale także będzie ostrzegał o przeszkodach i przechodniach na drodze.
Zajęcia z zastosowania AI w biznesie biły rekordy popularności. Pokazały, że również w sektorze MSP jest otwarto...
To drewno jest odporne na ogień, wodę i szkodniki oraz dziesięciokrotnie twardsze od stali. Amerykańska firma mo...
Tańsze bilety i większy komfort. Zamiast „rur ze skrzydłami”, konstrukcji od 100 lat stanowiącej podstawę lotnic...
Technologia, powszechnie kojarzona z siedzącym trybem życia, zachęca do aktywności – dowodzą polscy naukowcy.
Może być podczepiony pod śmigłowiec lub zrzucony z samolotu, jeździć po trudnym terenie, a np. pod ostrzałem por...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas