Reklama

Szef rozpozna emocje pracownika dzięki AI

Biznes sięga po sztuczną inteligencję (AI), która będzie w stanie określać, a nawet przewidywać samopoczucie konsumentów i pracowników.

Publikacja: 20.01.2020 17:51

Zespół STX Next ma za pośrednictwem rozwiązań AI
uniemożliwić grę nieletnim.

Zespół STX Next ma za pośrednictwem rozwiązań AI uniemożliwić grę nieletnim.

Foto: Shutterstock

Do 2021 r. rynek sztucznej inteligencji służącej do oceny stanu emocjonalnego klientów osiągnie wartość 40 mld dol., czyli sześć razy więcej niż w 2016 r. – wynika z prognoz Markets&Markets oraz Mordor Inteligence. Najbardziej optymistyczni analitycy przewidują, że do 2024 r. ma to być już poziom 100 mld dol.

W umiejętność odczytywania np. mimiki twarzy i języka ciała, czyli tzw. synergologię, zainwestowały już Microsoft, Apple, IBM czy Amazon. Do tego celu zaprzęgły technologię AI oraz analizę danych big data. Inteligentne algorytmy mają sprawić, że marketerzy mogliby badać reakcje widzów na wyświetlane reklamy, komputery samochodowe miałyby oceniać stan, w jakim znajduje się kierowca, a działy HR już na etapie wstępnej selekcji kandydatów mogłyby eliminować niezainteresowanych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Twórca ChatGPT wchodzi w nowy biznes przyszłości. Rzuca wyzwanie Muskowi
Technologie
Jak planować karierę w erze AI? Szef OpenAI: Ten zawód oprze się automatyzacji
Technologie
AI zyskuje własny język niezrozumiały dla ludzi. Dźwięki jak w „Gwiezdnych wojnach”
Technologie
Nowa era w medycynie. Ten niezwykły robot rozwiąże kluczowy problem
Technologie
AI pisze przemówienia polityków i zostaje członkiem rządu. „Odporna na korupcję”
Reklama
Reklama