Reklama

Szef rozpozna emocje pracownika dzięki AI

Biznes sięga po sztuczną inteligencję (AI), która będzie w stanie określać, a nawet przewidywać samopoczucie konsumentów i pracowników.

Publikacja: 20.01.2020 17:51

Zespół STX Next ma za pośrednictwem rozwiązań AI
uniemożliwić grę nieletnim.

Zespół STX Next ma za pośrednictwem rozwiązań AI uniemożliwić grę nieletnim.

Foto: Shutterstock

Do 2021 r. rynek sztucznej inteligencji służącej do oceny stanu emocjonalnego klientów osiągnie wartość 40 mld dol., czyli sześć razy więcej niż w 2016 r. – wynika z prognoz Markets&Markets oraz Mordor Inteligence. Najbardziej optymistyczni analitycy przewidują, że do 2024 r. ma to być już poziom 100 mld dol.

W umiejętność odczytywania np. mimiki twarzy i języka ciała, czyli tzw. synergologię, zainwestowały już Microsoft, Apple, IBM czy Amazon. Do tego celu zaprzęgły technologię AI oraz analizę danych big data. Inteligentne algorytmy mają sprawić, że marketerzy mogliby badać reakcje widzów na wyświetlane reklamy, komputery samochodowe miałyby oceniać stan, w jakim znajduje się kierowca, a działy HR już na etapie wstępnej selekcji kandydatów mogłyby eliminować niezainteresowanych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Technologie
Chiny szykują się do wojny przyszłości. Mózgiem ma być DeepSeek
Technologie
Sztuczna inteligencja „pokochała” język polski? Wygrał w amerykańskich badaniach
Technologie
Czy AI odbierze nam pracę? Współzałożyciel OpenAI ma zaskakującą odpowiedź
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama