Szef rozpozna emocje pracownika dzięki AI

Biznes sięga po sztuczną inteligencję (AI), która będzie w stanie określać, a nawet przewidywać samopoczucie konsumentów i pracowników.

Publikacja: 20.01.2020 17:51

Zespół STX Next ma za pośrednictwem rozwiązań AI
uniemożliwić grę nieletnim.

Zespół STX Next ma za pośrednictwem rozwiązań AI uniemożliwić grę nieletnim.

Foto: Shutterstock

Do 2021 r. rynek sztucznej inteligencji służącej do oceny stanu emocjonalnego klientów osiągnie wartość 40 mld dol., czyli sześć razy więcej niż w 2016 r. – wynika z prognoz Markets&Markets oraz Mordor Inteligence. Najbardziej optymistyczni analitycy przewidują, że do 2024 r. ma to być już poziom 100 mld dol.

W umiejętność odczytywania np. mimiki twarzy i języka ciała, czyli tzw. synergologię, zainwestowały już Microsoft, Apple, IBM czy Amazon. Do tego celu zaprzęgły technologię AI oraz analizę danych big data. Inteligentne algorytmy mają sprawić, że marketerzy mogliby badać reakcje widzów na wyświetlane reklamy, komputery samochodowe miałyby oceniać stan, w jakim znajduje się kierowca, a działy HR już na etapie wstępnej selekcji kandydatów mogłyby eliminować niezainteresowanych.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Technologie
Powstała pierwsza szkoła dla... robotów. Humanoidy zastąpią ludzi w pracy i w domu
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Technologie
Humanoidy pojawią się na „igrzyskach”. To rewolucja w sporcie
Technologie
Ten projekt ma dać ludziom długowieczność. Zaskakująca inwestycja twórcy ChatGPT
Technologie
Brytyjscy chirurdzy korzystają z usług polskiego start-upu. Ma nowatorską technologię
Technologie
Życie ma być łatwiejsze. Ten asystent AI sam zarezerwuje nocleg czy zrobi zakupy