Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 22:05 Publikacja: 19.09.2022 13:32
Droga do wypuszczenia na ulice prawdziwych pojazdów autonomicznych jest jeszcze dość długa
Foto: Andrey Popov / AdobeStock
Głównym założeniem autonomicznych pojazdów jest bezpieczeństwo – komputery i sztuczna inteligencja drastycznie ograniczą liczbę wypadków spowodowanych błędami ludzkimi. Taka nadzieja i cel przyświecają badaniom oraz inwestycjom w pojazdy autonomiczne. Ludzie popełniają błędy, a AI nie.
Jest jednak haczyk. Tworzenie zrobotyzowanych samochodów, które mogą jeździć bezpieczniej niż ludzie, jest niezwykle trudne, ponieważ samosterujące się systemy oprogramowania po prostu nie mają zdolności ludzi do szybkiego przewidywania i oceny ryzyka, zwłaszcza w przypadku nieoczekiwanych incydentów lub „przypadków skrajnych” – pisze Reuters.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu Auburn stworzyli nowy rodzaj materiału, w którym elektrony mogą swobodnie...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
ChatGPT-5, najnowsza wersja chatbota od OpenAI, generuje bardziej szkodliwe odpowiedzi niż poprzedni model, twie...
Naukowcy opracowali rewolucyjną metodę druku 3D, w której wykorzystują hydrożele jako szablony do wytwarzania wy...
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w opiece zdrowotnej może prowadzić do skomplikowanych sporów prawnych, zwła...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Inżynierowie z Uniwersytetu Cornella stworzyli pierwszy na świecie „mózg mikrofalowy” – mikroprocesor, który dok...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas