Reklama

Powstał rywal sztucznej inteligencji ChatGPT. Wygrał z nią w „polskim teście”

Claude to najnowszy model konwersacyjnej sztucznej inteligencji, który rzuca wyzwanie robiącemu furorę chatbotowi, opracowanemu przez firmę OpenAI. Część ekspertów już twierdzi, że nowy algorytm jest pod wieloma względami lepszy.

Publikacja: 10.01.2023 22:35

Anthropic wciąż pracuje nad poprawą swoich algorytmów. Claude może być groźnym rywalem ChatGPT

Anthropic wciąż pracuje nad poprawą swoich algorytmów. Claude może być groźnym rywalem ChatGPT

Foto: Adobe Stock

Inżynierowie tworzący Claude’a to byli pracownicy OpenAI - odeszli z firmy i założyli własny startup Anthropic. Od inwestorów dostali ponad 700 mln dol. na budowę zaawansowanego bota. Wzorując się na ChatGPT, udoskonalili to rozwiązanie. Fachowcy uważają, że system od OpenAI jest technologią, która może szerzyć dezinformację. Claude ma być pozbawiony tych mankamentów, bo algorytmy szkolone są według zasad tzw. konstytucji AI. Jak wyjaśniają przedstawiciele Anthropic na Twitterze chodzi o przewodnik dla tworzących algorytmy, opierający się kilku regułach i koncepcjach, w tym dobroczynności (maksymalizacja pozytywnego wpływu AI), nieszkodzenia (unikanie udzielania szkodliwych porad) i autonomii (poszanowanie wolności wyboru).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Technologie
Szczepionka na raka może już istnieć. To szczepionka przeciw... COVID-19
Technologie
Dzięki AI uczą się tylko dwie godziny dziennie. Rewolucyjne szkoły odmienią edukację?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
AI złoży za ciebie zamówienie i zapłaci. „Mr. Wonderful” zapowiada rewolucję w zakupach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama