Wirtualny makijaż podbija wideorozmowy. Filtry upiększające wpływają na psychikę

Microsoft wprowadza do popularnej aplikacji Teams nowy zestaw filtrów, podobnych do efektów zmieniających wygląd widocznych na platformach społecznościowych.

Publikacja: 20.07.2023 15:59

Prawdziwy makijaż nie jest już rzeczą niezbędną. Pomaga technologia

Prawdziwy makijaż nie jest już rzeczą niezbędną. Pomaga technologia

Foto: Adobe Stock

To efekt współpracy technologicznego giganta z kosmetycznym koncernem Maybelline, który przy tej okazji będzie mógł promować swoje produkty wśród korporacyjnych użytkowników aplikacji Teams.

Aplikacja Maybelline Beauty zapewni użytkownikom Teams 12 zestawów w chwili premiery, z opcjami wyboru spośród różnych efektów rozmycia i cyfrowych opcji kolorów makijażu. Każdy zestaw zawiera rzeczywiste produkty tej firmy i odcienie Maybelline replikowane przez filtr, dzięki czemu użytkownicy mogą odtworzyć makijaż na swoich twarzach. Firmy często wykorzystują te wirtualne „próby” do promowania swoich rzeczywistych produktów, ale korporacyjne oprogramowanie do pracy to niezwykłe miejsce, w którym Maybelline zachęca użytkowników do wyjęcia portfela i „eksplorowania różnych makijaży”.

Technologia sztucznej inteligencji obsługująca wirtualne filtry do makijażu jest dostarczana przez Modiface, firmę zajmującą się rzeczywistością rozszerzoną, skoncentrowaną na branży kosmetycznej. Technologia Modiface jest jedną z najpopularniejszych ofert wirtualnego „przymierzania” makijażu i była używana przez różne firmy kosmetyczne, takie jak Sephora i Estée Lauder. Firma macierzysta Maybellines, L’Oreal, wykorzystała tę popularność w 2018 roku, przejmując Modiface za nieujawnioną kwotę.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja stworzyła gwiazdę porno. Internauci wierzyli i płacili

Filtry zostały również opracowane we współpracy z Geena Davis Institute – organizacją non-profit zajmującą się danymi publicznymi, której celem jest poprawa integracji i różnorodności w mediach – aby zapewnić, że wirtualny makijaż będzie odpowiedni dla „szerokiej i zróżnicowanej populacji”.

- Niezależnie od tego, czy pracujesz osobiście, czy wirtualnie, dobre samopoczucie może pomóc pokazać się z jak najlepszej strony – powiedziała Trisha Ayyagari, globalna prezes marki Maybelline New York. - Dlatego nawiązaliśmy współpracę z Microsoft Teams, aby opracować wirtualny makijaż — teraz nawet w najbardziej pracowity dzień możesz nałożyć makijaż jednym kliknięciem - dodaje.

Użytkownicy korporacyjni mogą znaleźć nowe oferty wirtualnego makijażu w zakładce „efekty wideo” w Microsoft Teams. Nowa funkcja jest dostępna dla globalnych klientów Microsoft Teams Enterprise od dzisiaj i można ją znaleźć na karcie „Efekty wideo” w ustawieniach spotkań Teams.

Istnieje wiele dowodów, że filtry zaprojektowane w celu poprawy wyglądu lub manipulowania nim w inny sposób mogą być szkodliwe dla zdrowia psychicznego ze względu na nierealistyczne oczekiwania, jakie stawiają naszemu obrazowi ciała. I chociaż te efekty filtrów AR/AI były kiedyś łatwe do zidentyfikowania, ponieważ ulegały zniekształceniu, gdy twarz użytkownika była zasłonięta, ostatnie postępy, takie jak niesławny efekt „Bold Glamour” TikToka, są znacznie trudniejsze do wykrycia.

Potencjalne zagrożenie dla naszej samooceny nie zniechęciło jednak ludzi do używania tych filtrów upiększających w zastosowaniach związanych z pracą. Inne platformy do wideokonferencji, takie jak Zoom, zawierają już pewne ograniczone efekty upiększające, takie jak filtry do brwi i szminki. Aplikacja Maybelline Beauty w usłudze Teams zapewnia więcej opcji i dostosowań, które mogą być bardziej kuszące do zabawy — zwłaszcza jeśli wyglądają wystarczająco naturalnie, aby uniknąć wyróżniania się wśród współpracowników z niewłaściwych powodów

Technologie
Chiny penetrują rowy oceaniczne. Dlaczego wysyłają tam batyskafy?
Technologie
Maszyny zastąpią ludzi w armii USA. Bullfrog jest szybki i bezwzględny
Technologie
AI Google'a życzyła ludziom śmierci. Internauci w szoku
Technologie
„Proces przekształcania robotów w ludzi”. Chiny rzuciły wyzwanie USA i Muskowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Technologie
Ten myśliwiec szóstej generacji ma atakować z kosmosu. Chiny rzucają wyzwanie w USA