Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemieckie roboty będą mówić w różnych dialektach. Ufają tylko „swoim" maszynom

Roboty zaprogramowane do interakcji z ludźmi, coraz częściej mają różne głosy i akcenty. Badania sugerują, że użytkownicy wolą, aby roboty mówiły w ich dialekcie. Zrozumienie tych preferencji ma kluczowe znaczenie dla komfortu ich użytkowania.

Publikacja: 31.01.2024 14:21

Roboty przemówią w różnych dialektach, będą bardziej akceptowalne

Roboty przemówią w różnych dialektach, będą bardziej akceptowalne

Foto: AdobeStock

W badaniu przeprowadzonym przez Uniwersytet w Poczdamie, w którym wzięło udział około 120 mieszkańców Berlina i Brandenburgii, zbadano, w jaki sposób dialekt wpływa na akceptację robotów. Naukowcy odkryli, że uczestnicy z lepszą znajomością dialektu berlińskiego bardziej ufali robotowi mówiącemu w tym dialekcie. Gdy uwzględniono dane demograficzne, biegłość w dialekcie korelowała z oceną kompetencji standardowego robota niemieckojęzycznego. Na ocenę wpływał wiek, płeć, długość pobytu w Berlinie, używane urządzenie i kompetencje samego robota.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Technologie
„On mnie rozumie, rodzice nie". Nastolatki uciekają do chatbotów AI, a eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama