Reklama
Rozwiń
Reklama

Nadlatuje Sójka. Nowa polska AI, przy której tworzeniu pomogą internauci

Polska doczekała się dwóch zaawansowanych modeli sztucznej inteligencji – Bielika oraz uruchomionego kilka dni temu PLLuM. Teraz w branży AI nad Wisłą głośno jest o kolejnej inicjatywie rodzimych inżynierów.

Publikacja: 28.02.2025 21:02

Polacy tworzą model typu "guardrails", stworzony do analizy i moderacji treści w celu zapewnienia, ż

Polacy tworzą model typu "guardrails", stworzony do analizy i moderacji treści w celu zapewnienia, że systemy sztucznej inteligencji działają w granicach etycznych oraz prawnych

Foto: Adobe Stock

Chodzi o Sójkę. To przedsięwzięcie, za którym stoją twórcy modelu BielikAI. Co ciekawe, w projekcie tym udział może wziąć każdy internauta, bo jak twierdzą przedstawiciele Bielika, by pomóc budować polskie AI nie potrzeba wyłącznie wiedzy technicznej. Czym jest więc Sójka? To model typu "guardrails", stworzony do analizy i moderacji treści w celu zapewnienia, że systemy sztucznej inteligencji działają w granicach etycznych oraz prawnych. Ma on zapewnić użytkownikom dużych modeli językowych (LLM) ochronę przed szkodliwą treścią.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Technologie
„On mnie rozumie, rodzice nie". Nastolatki uciekają do chatbotów AI, a eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Reklama
Reklama