– Info-TV-FM złożyło Orange wstępną propozycję współpracy. Na dziś nie spełnia ona naszych biznesowych oczekiwań. Dlatego raczej sceptycznie odnosimy do możliwości podjęcia współpracy. W obecnej sytuacji rynkowej wdrożenie usługi, która wymaga m.in. wysokich subsydiów telefonów jest bardzo mało prawdopodobne. [b]Trzeba pamiętać, że uruchomienie DVB-H musi się opłacać wszystkim partnerom[/b] – mówi Krzysztof Sieczkowski, dyrektor rozwoju produktu w Telekomunikacji Polskiej. W podobnym duchu wypowiadają się inni operatorzy. Nawet Play, który z do tej pory zdawał się bardziej życzliwy niż konkurenci. – Mamy wątpliwości, czy to rozwiązanie ma sens. Mobilna telewizja jeszcze przez wiele lat będzie niszową usługą, a realizować ją można efektywnie jeszcze innymi technologiami niż DVB-H – mówi nowy prezes zarządu P4, operatora sieci Play Jurgen Bang-Jensen. Być może w nieoficjalnych rozmowach z Info-TV-FM operatorzy są bardziej przystępni. Według Alberta Kuźmicza, prezesa zarządu funduszu Magna Polonia, do którego należy Info-TV-FM w rozmowach „są postępy”, choć nie precyzuje jakie. Operatorzy wciąż jednak nie wiedzą, jaką ofertę programową zaproponuje im potencjalny partner. – Jest sport, informacja, kanały dla dzieci i rozrywka – mówi Albert Kuźmicz, który jednak nie chce zdradzić dokładnej listy kanałów. Firma zaprezentuje ją dopiero w przyszłym tygodniu. Według nieoficjalnych informacji Info-TV-FM udało się zawrzeć porozumienia ze wszystkimi dużymi, polskimi nadawcami. Zgodnie z warunkami rezerwacji częstotliwości radiowej 470-790 MHz musi zawrzeć w swojej ofercie kanały co najmniej 16 nadawców. – Nie widzimy w tym spektakularnego sukcesu rynkowego, ani wielkich przychodów. Jeżeli jednak możemy zaoferować naszym klientom nową usługę, to czemu nie mielibyśmy tego nie zrobić. Trudno nam tak naprawdę powiedzieć coś na ten temat więcej, dysponując bardzo powierzchownymi informacjami na temat oferty – mówi przedstawiciel jednej z sieci komórkowych. Albert Kuźmicz nie odpowiedział na pytanie, czy widzi dla Info-TV-FM jakichkolwiek innych partnerów, niż operatorzy sieci komórkowych. Znaleźć ich nie będzie łatwo, ponieważ warunkiem realnego startu usług jest pojawienie się na rynku odpowiednich terminali z tunerem DVB-H. Tymczasem 80-90 proc. rynku komórek, to kanał operatorski.

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=l.dec@rpkom.pl]Łukasz Dec[/mail][/i]