Przychody Crowley Data Poland do góry, ale jednak tylko o 2,2 proc.

Przychody Crowley Data Poland wyniosły w 2009 r. 101 mln zł, czyli o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej – poinformował zarząd spółki na konferencji prasowej. To niższy wzrost niż wynikało z dotychczasowych wypowiedzi menedżerów. Wcześniej, w rozmowie z rpkom.pl, sygnalizowali 6 procent.

Publikacja: 27.01.2010 11:15

Jarosław Roszkowski, prezes zarządu Crowley Data Poland

Jarosław Roszkowski, prezes zarządu Crowley Data Poland

Foto: Fotorzepa

EBITDA spółki wyniosła w ubiegłym roku 18,5 mln zł, co oznacza wzrost o 11 proc. – Być może wynik ten ulegnie jeszcze poprawie, bo na razie opieramy się na wstępnych danych – mówiła Małgorzata Dolega-Makay, dyrektor finansowy CDP. Według niej marża EBITDA firmy w 2010 r. może sięgnąć 20 proc.

Zarząd CDP nie był natomiast zgodny, czy i o ile w 2010 r. uda się podnieść przychody. Z wypowiedzi menedżerów wynikało, że firma nastawia się na kilkuprocentowy wzrost. – Jesteśmy na etapie przygotowywania budżetu na ten rok. Zostanie on przyjęty w połowie lutego. Prowizoryczny budżet na I kwartał i deklaracje służb sprzedażowych pozwalają sądzić, że w całym roku możemy spodziewać się blisko 10-proc. wzrostu przychodów – przyznał ostatecznie Jarosław Roszkowski, prezes spółki.

Na podstawie dostępnych danych o wynikach finansowych konkurencji, zarząd CDP podkreślał, że na tle branży wyniki firmy pozytywnie się wyróżniają. CDP szacuje, że przychody jednostkowe Telekomunikacji Ppolskiej skurczyły się w ubiegłym roku o ponad 10 proc., GTS Energis o 7,6 proc., a Netii – gdyby wyłączyć jednorazowe zdarzenia i wpływ przejęć sieci ethernetowych – o 4,9 proc.

Najsilniej rosły w 2009 r. przychody CDP z usług głosowych. Według Dariusza Terleckiego, członka zarządu firmy, zwiększyły się o 20 proc. Firma, która specjalizuje się w obsłudze firm płacących miesięczne rachunki za usługi telekomunikacyjne w wysokości 3-10 tys. zł, sięgnęła w ubiegłym roku po klientów z wyższej półki. Dzięki rozbudowie zespołu wykwalifikowanych sprzedawców (w nomenklaturze CDP – key account team) operator pozyskał w ubiegłym roku takich klientów jak KPMG, Noble Bank, czy Getin. W tym roku będzie proponował klientom korporacyjnym kolejne usługi. Piotr Wieczorkiewicz, członek zarządu CDP, ocenił, że firma powinien w tym roku zwiększyć udział w rynku transmisji danych i dostępu do Internetu o 1-1,5 pkt proc., czyli do 5-5,5 proc. Operator podał, że transmisja danych stanowiła 19 proc. jego ubiegłorocznych przychodów, a dostęp do Internetu 38 proc. Za kolejne 38 proc. odpowiadały usługi głosowe (5 proc. – inne).

CDP chce też rozwijać segment usług dla innych operatorów telekomunikacyjnych. – Nasze podejście polega na budowie rynku operatorskiego. Jego 16 proc. rynku stanowią mikrooperatorzy. Chcemy umożliwiać im poszerzenie palety usług o te, których samodzielnie nie są w stanie dostarczyć – tłumaczył Piotr Wieczorkiewicz. Rok 2009 był dla CDP rekordowy jeśli chodzi o poziom nakładów inwestycyjnych. Firma zainwestowała 21 mln zł, najwięcej od 2002 r., rozbudowując i modernizując sieć. Dla porównania, w 2008 roku jej nakłady wyniosły 15 mln zł.

W tym roku CDP nastawia się m.in. na udział w budowie infrastruktury telekomunikacyjnych we współpracy z samorządami, czyli projektach finansowych ze środków unijnych. Liczy też, że ostatecznie wygra przetarg warty około 100 mln zł, na budowę sieci VPN dla KRUS. – Właśnie wygraliśmy postępowanie przed Krajową Izbą Odwoławczą i będziemy chcieli wygrać ten przetarg – powiedział Dariusz Terlecki, inny członek zarządu. CDP startuje w nim u boku litewskiego integratora FIMA.

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autorki: [mail=urszula.zielinska@parkiet.com]Urszula Zielińska[/mail][/i]

EBITDA spółki wyniosła w ubiegłym roku 18,5 mln zł, co oznacza wzrost o 11 proc. – Być może wynik ten ulegnie jeszcze poprawie, bo na razie opieramy się na wstępnych danych – mówiła Małgorzata Dolega-Makay, dyrektor finansowy CDP. Według niej marża EBITDA firmy w 2010 r. może sięgnąć 20 proc.

Zarząd CDP nie był natomiast zgodny, czy i o ile w 2010 r. uda się podnieść przychody. Z wypowiedzi menedżerów wynikało, że firma nastawia się na kilkuprocentowy wzrost. – Jesteśmy na etapie przygotowywania budżetu na ten rok. Zostanie on przyjęty w połowie lutego. Prowizoryczny budżet na I kwartał i deklaracje służb sprzedażowych pozwalają sądzić, że w całym roku możemy spodziewać się blisko 10-proc. wzrostu przychodów – przyznał ostatecznie Jarosław Roszkowski, prezes spółki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu