– Łącznie akces zdeklarowało siedem firm – mówi [b]Roman Jędrkowiak[/b], pomysłodawca całego projektu – doradca zarządu [b]P4[/b], operatora sieci [b]Play[/b]. Firmy, które chcą przystąpić do związku [b]Advertisers.pl[/b] łącznie zarządzają budżetami reklamowymi na poziomie ponad 1 mld zł. Roman Jędrkowiak prowadzi rozmowy na temat uczestnictwa z kolejnymi firmami, m.in. z branży telekomunikacyjnej. Związek ma m.in. dbać o to, jak przebiegają przetargi na obsługę budżetów reklamowych i o standardy w branży, zapobiegać nierównościom na rynku (np. rozbieżnościom w wynagrodzeniach, jakie reklamodawcy płacą agencjom eventowym).

– Obecnie nie możemy wymieniać między sobą informacji poufnych, tak łatwiej będzie ustalać benchmarki np. kosztów, jakie ponosimy w związku z różnym działaniami marketingowymi – mówi [b]Wojciech Pronobis[/b], dyrektor zarządzający ds. marketingu w grupie [b]PZU[/b].

Jak przekonywał [b]Bartosz Dobrzyński[/b], dyrektor ds. marketingu i członek zarządu P4, działy marketingu i tak poszukują takich informacji, żeby np. nie przepłacać agencjom organizującym różne wydarzenia marketingowe i wybierać tylko takie, które świadczą usługi wysokiej jakości. – Bardzo pomocne będzie opakowanie tego w oficjalną formę – powiedział Bartosz Dobrzyński.

Idea organizacji skierowana jest głównie do dużych firm. Roczna składka członkowska dla firm zarządzających budżetami na poziomie powyżej 30 mln zł brutto ma wynosić 40 tys. zł, a dla tych, których budżety wynoszą mniej 30 mln zł – 25 tys. zł.