[b]Research In Motion[/b], producent smartfonów[b] BlackBerry[/b] (i wkrótce także tableta [b]PlayBook[/b]), być może przestał być jedną z najgorętszych marek branży telekomunikacyjnej i przegrywa wizerunkową batalię choćby z systemem Android, bezpieczeństwo danych przesyłanych przez terminale budzi wątpliwości kolejnych rządów. Mimo wszystko nie przekłada się to na wyniki finansowe firmy.

Zakończony właśnie fiskalny kwartał 2011 r. dla RIM był rekordowy. Sprzedaż terminali Blackberry wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 40 proc. (osiągając 14,2 mln sztuk). Przychody firmy osiągnęły 5,49 mld dol. (rok wcześniej – 3,29 mld dol.). W porównaniu z drugim kwartałem 2010 r. przychody wzrosły aż o 19 proc. Także zysk netto firmy nie daje zarządowi i akcjonariuszom jakichkolwiek powodów do zmartwień. Wyniósł on 911 mln dol. (rok temu – 628,4 mln dol.)

RIM ujawnił także, że tylko w ciągu trzeciego fiskalnego kwartału na całym świecie założono 5,1 mln nowych kont użytkowników BlackBerry.