Jesienią tego roku japoński producent wprowadzi na rynek własny tablet. Pośród coraz liczniejszej konkurencji zamierza się wyróżniać dostępem do oferty multimedialnej, jaką już dzisiaj oferuje za pośrednictwem ekosystemu konsoli PlayStation.

Sony wprowadzi do oferty dwa modele tabletu o kodowych nazwach S1 i S2. Oba wyposażone w moduł komunikacyjny WiFi i modem sieci 3G/4G. Jeden wyposażony będzie w wyświetlacz 9,4′ a drugi – składany – w dwa wyświetlacze po 5,5′. Oba będą pracować pod kontrolą systemu operacyjnego Android. Sony nie sygnalizuje jeszcze cen tych urządzeń.

Dostępna na nich będzie m.in. oferta serwisu wideo Qriocity, czy biblioteka e-booków dedykowanych do czytnika Reader. Tablet ma umożliwiać również korzystanie z gier na platformę PS. Sony obsługuje 33 mln zarejestrowanych użytkowników usług sieciowych dostępnych przez PS.

W 2009 r. japoński producent dostarczył na rynek prawie 30 mln konsol PS i przenośnych PSP oraz prawie 7 mln komputerów (w tym notebooków Vaio).