W pierwszym kwartale 2011 r. Samsung sprzedał na rynkach Europy Zachodniej więcej telefonów komórkowych niż Nokia, dotychczasowy lider branży – podała firma badawcza IDC.

Koreański producent sprzedał 13,2 mln sztuk słuchawek, o 600 tys. więcej niż Nokia, przy czym sprzedaż Koreańczyków (liczona wg. IDC jako „shipments”, czyli telefony które opuściły magazyny), wzrosła o 5 proc. w ujęciu rocznym. Dla Nokii ten współczynnik pogorszył się o 10 proc.

Fiński gigant był jedynym wiodącym producentem telefonów, którego sprzedaż w Europie Zachodniej spadła. Dla pozostałych producentów z pierwszej piątki, Apple, RIM i HTC sprzedaż wzrosła odpowiednio o 49, 48 i 271 proc.(przypominamy, chodzi o rynek słuchawek w ogóle, nie tylko rynek smartfonów).

IDC opublikowało także dane na temat światowego rynku smartfonów. W pierwszym kwartale 2011 r. sprzedaż wzrosła w ujęciu rocznym o 79,7 proc. i wyniosła 99,6 mln sztuk. 24,3 proc. tej sumy przypadło na Nokię, co wystarczyło do zajęcia pozycji lidera.