WindMobile chce iść za granicę

Publikacja: 11.04.2013 16:13

Wind Mobile, który zaczynał od roli dostawcy infrastruktury (platform technologicznych) dla operatorów mobilnych, zdecydował o poszerzeniu oferty o usługi mobilnej rozrywki. Pierwszym produktem z tego obszaru były tzw. halodzwonki (muzyka emitowana w momencie czekania na połączenie). Z czasem produkt rozwinął się w Open Ringback, czyli platformę technologiczną ujednolicającą sprzedaż halodzwonków. – To unikalny produkt na skalę światową, który został bardzo dobrze przyjęty przez rynek  – twierdzi Igor Bokun, prezes technologicznej spółki. Klientami Open Ringback (platforma zaczęła działać jesienią 2012 r.) są już wszyscy operatorzy komórkowymi w Polsce. Wind Mobile prowadzi też zaawansowane rozmowy z operatorami zagranicznymi.

Drugim strategicznym produktem notowanej na NewConnect spółki jest reklaMÓWKA (tradycyjny sygnał oczekiwania na połączenie w telefonie zamieniany jest na przekaz reklamowy). Wind Mobile finalizuje rozmowy z jednym z operatorów, który jest zainteresowany produktem. – Rynek reklamy mobilnej to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów reklamy – twierdzą przedstawiciele firmy.

Wind Mobile liczy, że nowe produkty przełożą się na dalszy szybki rozwój spółki. W 2013 r. chce mieć 16 mln zł przychodów wobec 13,1 mln zł rok temu. Zysk netto wzrośnie do 3,8 mln zł z 3,08 mln zł. Z tego 2,44 mln zł zapewni segment mobilnej rozrywki. – Moglibyśmy jeszcze z powodzeniem przez 2-3 lata rozwijać się w Polsce. To nas jednak nie zadowala. Chcemy wyjść za granicę – mówi Bokun. Zastrzega, że prognoza na ten rok nie uwzględnia potencjalnych przychodów spoza Polski.

Firma szczególnie interesuje się państwami Bliskiego Wschodu. – Rozmawiamy z firmą, która sprzedaje najwięcej muzyki i treści w krajach arabskich. Negocjujemy zasady współpracy. Nasz partner współpracuje z 42 operatorami komórkowymi, którzy obsługują 250 mln klientów – mówi prezes. Ujawnia, że podmiot jest zainteresowany platformą Open Ringback oraz platformami mobilnymi. Kolejny partner, również z Bliskiego Wschodu, już wdrożył reklaMÓWKĘ u swoich klientów w Pakistanie i Arabii Saudyjskiej. Wind Mobile chce kupić ten podmiot. – Rozmowy są bardzo zaawansowane – zdradza Bokun.

Wind Mobile negocjuje też z największym graczem na europejskim rynku halodzwonków. – Interesuje nas przejęcie. Rozmawiamy bardzo twardo – oświadcza prezes. Wind Mobile spotyka się też z partnerem amerykańskim, który działa też w Europie. – Ma dobre relacje z operatorami komórkowymi na naszym kontynencie co dałoby nam dostęp do nowych klientów końcowych – stwierdza prezes. Wind Mobile chce też współpracować z największym dostawcą dodanych usług mobilnych w Afryce, z którego usług korzysta 200 mln klientów. – Chcemy, żeby to było strategiczne partnerstwo na wyłączność – mówi przedstawiciel Wind Mobile. Polska spółka chce też współpracować z największym operatorem komórkowym w Afryce, który jest zainteresowany jej produktami.

Bokun wierzy, że pozyskanie choćby tylko jednego z wymienionych wcześniej partnerów, przełożyłoby się na skokowy wzrost firmy. – Szacujemy, że już w przyszłym roku nasze obroty mogłyby skoczyć do 30,7 mln zł a zysk netto do 5,7 mln zł. W kolejnym roku może to być już 45,4 mln zł sprzedaży i 9,1 mln zł zysku netto – stwierdza. Zastrzega, że nie są to oficjalne prognozy.

Zapewnia, że Wind Mobile ma zaplecze finansowe, żeby rosnąć organicznie i pozyskiwać klientów. – Jeśli jednak zdecydujemy się na dużą akwizycję, będziemy musieli sięgnąć po dodatkowe finansowanie poprzez emisję akcji lub obligacji – oświadcza.

Sygnalizuje, że Wind Mobile jest gotowy do przejścia na GPW. – Uznaliśmy jednak, że zmianie rynku notowań powinna towarzyszyć nowa emisja akcji np. związana z pozyskaniem pieniędzy na przejęcia – podsumuje wątek.

Wind Mobile, który zaczynał od roli dostawcy infrastruktury (platform technologicznych) dla operatorów mobilnych, zdecydował o poszerzeniu oferty o usługi mobilnej rozrywki. Pierwszym produktem z tego obszaru były tzw. halodzwonki (muzyka emitowana w momencie czekania na połączenie). Z czasem produkt rozwinął się w Open Ringback, czyli platformę technologiczną ujednolicającą sprzedaż halodzwonków. – To unikalny produkt na skalę światową, który został bardzo dobrze przyjęty przez rynek  – twierdzi Igor Bokun, prezes technologicznej spółki. Klientami Open Ringback (platforma zaczęła działać jesienią 2012 r.) są już wszyscy operatorzy komórkowymi w Polsce. Wind Mobile prowadzi też zaawansowane rozmowy z operatorami zagranicznymi.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu