Środowisko mobilne online jest dobrym miejscem do reklamowania produktów, gdyż jest jeszcze mało nasycone reklamami, dzięki czemu ich skuteczność i zauważalność są bardzo wysokie – to jeden z wniosków badania Związeku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zrealizowanego w grudniu ubiegłego roku wśród aktywnych internautów.

Z badania IAB wynika, że liczba użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów osiągnęła 54 proc. (wzrost o 50 proc. w porównaniu z rokiem wcześniej) i będzie nadal dynamicznie rosnąć, utrzymując dwucyfrową dynamikę. Oczekiwane są wzrosty nakładów na reklamę produktów i usług mobilnych, a także rozwój samego środowiska mobilnego. Spodziewany jest także dynamiczny rozwój rynku wielu produktów i usług mobilnych, takich jak aplikacje, m-commerce i wiele innych.

Wsród preferowanych typów reklam w internecie w smartfonach respondenci na pierwszych miejsach wymienieją: e-mail, serwisy społecznościowe i reklamę typu display. Dopiero na czwartym miejscu znalazły się wyszukiwarki.