Pojawienie się w Polsce takich serwisów jak Deezer, WiMP, Spotify czy Muzo, które podjęly współpracę z operatorami komórkowymi przyczyniło się do wzrostu rynku muzyki cyfrowej w Polsce.

Potwierdza to Związek Producentów Audio Video, który podał, że cyfrowy rynek sprzedaży muzyki zamknął pierwszy kwartał 2013 roku kwotą  ponad 7,2  mln zł, co oznacza ponad 53 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Wszystkie formy sprzedaży cyfrowej odnotowały wzrost. Najwięcej, jednka bo o ponad 92 proc. do kwoty ponad 2,8 mln zł wzrósł dochód z serwisów strumieniowych oraz serwisów wspieranych reklamami, do których zalicza się innymi takich dystrybutorów jak: Deezer, WiMP, Spotify, Muzo, czy YouTube.

Na liście najlepiej sprzedających się utworów w formie cyfrowej pierwsze miejsce zajął przebój „Gangnam Style” – PSY, miejsce drugie przypadło piosence Rihanny „Diamonds”, natomiast miejsce trzecie remixowi „I Follow Rivers” w wykonaniu Lykke Li. Pierwszy polski utwór, „W stronę słońca” Eweliny Lisowskiej, znalazł się zaraz za podium na miejscu czwartym.