P4 odpowiada na Nju Mobile i Heyah pod główną marką

Publikacja: 11.06.2013 13:07

Choć z formy zaproszenia na dzisiejszą konferencję (pojawiło się w nim słowo „refreshment”) operatora sieci Play można by wnioskować, że zaproponuje użytkownikom ofertę pod wygaszaną od pewnego czasu marką Fresh tak się jednak nie stało.

P4, operator sieci Play zdecydował się odpowiedzieć na nową markę Grupy Orange – Nju Mobile – oraz nową ofertę T-Mobile Polska  sprzedawaną pod marką Heyah – pod swoim głównym brandem.

W przeciwieństwie do T-Mobile Polska operator przygotował ofertę w segmencie pre-paid. Nazwał ją Formułą  Play Mini Max. Podobnie jak propozycje konkurencji jest to swoisty ryczałt dla użytkowników aktywnie korzystających z usług sieci komórkowych.

– Nie tworzymy nowej marki. Nie chcemy nikogo ograniczać – wyjaśniała Małgorzata Dzięgielewska, kierownik oferty pre-paid w P4, odnosząc się do działań konkurencji.

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy P4 zapewniał, że operator nie widzi dużych zmian w swoich wynikach przenaszalności numerów w związku z wejściem na rynek Nju mobile, czy działaniami T-Mobile Polska.

– Jesteśmy jednak zobowiązani, aby być pierwsi na rynku. Dlatego reagujemy – mówił.

Zgodnie z przedstawionymi przez P4 wynikami rynku MNP, w maju do sieci Play przeniesionych zostało 74 tys. numerów, o około 5 tys. mniej niż w kwietniu, który był pod tym względem dla firmy rekordowy.

Jeśli chodzi o odejścia, to z Play do Orange w maju przeniesiono 4,6 tys. numerów, więcej niż w kwietniu (3,9 tys.), ale podobnie jak np. w lutym.

Nowa oferta na kartę Playa jest podobna do ofert sprzedawanych pod markami Nju mobile i Heyah, ale nie taka sama.

Choć jest to oferta  bez kontraktu (Nju mobile i Heyah mają oferty post-paid), to jednak za sprawą mechanizmu rozliczeniowego dyscyplinuje użytkownika w taki sposób, jak zwykle czynią to umowy. Rozliczenie wykorzystania wykupionych/przyznanych limitów następuje do końca każdego miesiąca kalendarzowego.

Podobnie jak w Nju mobile i w Heyah także w Formule Mini Max zastosowano limity, ponad które nie wzrasta rachunek użytkownika, jeśli nie korzysta on z dodatkowych pakietów Internetu. Dla usług głosowych – jak u konkurencji – limit ten to 29 zł (dalej za darmo),  a dla wiadomość tekstowych i MMS-ów – 9 zł. Podobnie jak konkurencja także Play nie zdecydował się jeszcze na wprowadzenie ryczałtu internetowego. Podstawowa maksymalna opłata za Internet to 5 zł.

Play proponuje jednak także dający już swobodę korzystania z mobilnego dostępu pakiet 1,5 GB to koszt 20 zł (w Nju Mobile 1 GB kosztuje 19 zł). Kupując go nie wyczerpujemy powyższego limitu 5 zł, który cały czas zostaje na koncie.

Podstawowa różnica wobec ofert konkurencji jest jedna: rozmowy i wiadomości przesyłane między sobą przez użytkowników Play są darmowe, a więc nie wypełniają limitów.

Z jednej strony oznacza to, że użytkownik ma więcej minut i wiadomości do innych sieci w ramach limitów, z drugiej, że popularne wśród klientów Playa rozmowy w ramach jednej sieci, nie przyspieszają zatrzymania licznika i uruchomienia darmowych usług.

Minuta połączenia z klientem innej sieci to w Formule Mini Max koszt 29 gr. (darmowe zaczynają się po wydzwonieniu 100 minut), MMS-a – 19 gr., a SMSa  9 gr.

W Nju mobile minuta do wszystkich sieci (także do Orange i samego Nju) to koszt 19 gr. Zarówno SMS jak i MMS kosztuje 9 gr.

Choć z formy zaproszenia na dzisiejszą konferencję (pojawiło się w nim słowo „refreshment”) operatora sieci Play można by wnioskować, że zaproponuje użytkownikom ofertę pod wygaszaną od pewnego czasu marką Fresh tak się jednak nie stało.

P4, operator sieci Play zdecydował się odpowiedzieć na nową markę Grupy Orange – Nju Mobile – oraz nową ofertę T-Mobile Polska  sprzedawaną pod marką Heyah – pod swoim głównym brandem.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu