Polacy nie są gotowi na zakup oprogramowania w chmurze, tylko 4 proc. użytkowników chce mieć dostęp do programów poprzez Internet i płacić za nie w miesięcznych lub rocznych transzach – wynika z badania firmy Corel. Jednocześnie ponad połowa polskich konsumentów w dalszym ciągu preferuje zakup rozwiązań pudełkowych. Co trzeci badany woli kupować wersje elektroniczne (tzw. ESD) i ściągać program z Internetu na dysk komputera.

Wyniki pokazują, że Polacy w dalszym ciągu preferują zakup oprogramowania pudełkowego. 25 proc. respondentów chce je nabyć w fizycznych sklepach, z kolei 30 proc. – w sklepach on-line (podobny wynik jak w przypadku wersji elektronicznych).

Zapytani o przyczyny, dla których konsumenci nie zdecydowaliby się na subskrypcję i chmurę, 75 proc. badanych odpowiedziało, że nie chce zobowiązywać się do stałych, regularnych opłat. Inne przyczyny, dla których konsumenci preferują oprogramowanie w wersji pudełkowej, to niechęć do utraty dostępu do plików po zaprzestaniu subskrypcji (76 proc.), chęć posiadania fizycznej kopii oprogramowania (73 proc.), możliwość aktualizacji oprogramowania według własnego uznania (73 proc.).

Firma Corel, producent oprogramowania multimedialnego, zleciła przeprowadzenie badania agencji Toluna na reprezentatywnej grupie 1000 respondentów w Polsce. Celem badania było sprawdzenie zwyczajów konsumentów dotyczących zakupu oprogramowania komputerowego.