Polacy woleliby powierzyć obsługę mobilnego portfela bankom czy organizacjom kartowym niż operatorowi komórkowemu  – wynika z badań First Data.

Wyniki dotyczące Polski są częścią badania przeprowadzonego w 10 krajach (Brazylii, na Bliskim Wschodzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Meksyku, Polsce, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA) za pośrednictwem internetu, na grupie prawie 4000 konsumentów – pełnoletnich posiadaczy kart debetowych i/lub kredytowych.

W przypadku Polski większość respondentów (60 proc.) słyszało o pojęciu mobilnego portfela a niemal co czwarty badany (23 proc.) chciałby móc z niego korzystać podczas zakupów w sklepie.  Nieco ponad dwie trzecie (69 proc.) powierzyłoby obsługę swojego mobilnego portfela w pierwszej kolejności swojemu bankowi, a dopiero w dalszej kolejności organizacjom kartowym (44 proc.) czy sieciom komórkowym (33 proc. ).

Połowa pytanych konsumentów oczekuje, że mobilny portfel ułatwi proces otrzymywania i korzystania ze zniżek oraz kuponów promocyjnych. Niemal tyle samo (44 proc.) uważa alerty informujące o przekroczeniu limitu środków lub niedługiej utracie ważności kuponów promocyjnych za atrakcyjną usługę.

Z badań wynika także, że Polacy oczekują też, by wprowadzane technologie mobilne były łatwe w obsłudze i pozwalały zaoszczędzić czas. Po drugie, chcą mieć poczucie, że otrzymali ofertę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb. Po trzecie, konsumenci wyrażają chęć dzielenia się swoimi opiniami z innymi użytkownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych.