Obie grupy stacji Premium TV przejmie od niezależnego brokera reklamowego stacji tematycznych: firmy Atmedia. – Premium TV będzie reprezentować handlowo Sony Pictures Television Networks CE, właściciela kanałów AXN, w zakresie sponsoringu, zintegrowanych rozwiązań reklamowych i brandowanego kontentu oraz sprzedaży i planowania czasu reklamowego. Kanały, które znajdą się w ofercie Premium TV to AXN, AXN Black, AXN Spin i AXN White – podał dziś TVN.

Wczoraj ogłaszał podobne przejęcie dotyczące obsługi stacji Fox, Fox Life, National Geographic Channel i Nat Geo Wild należących do Fox International Channels Poland.

To kolejne stacje, jakie biuro TVN zabierze konkurencyjnym Atmediom. Od września obsługuje reklamowo stacje Disney Channel, Disney XD i Disney Junior (przejęte z konkurencyjnej firmy Atmedia). W styczniu Premium TV zacznie też sprzedawać reklamy w następujących kanałach z portfolio Discovery Networks: Discovery Channel, TLC, ID, Discovery Historia, Discovery Turbo Xtra, Discovery Science oraz Animal Planet. Obecnie reklamową obsługą tych stacji zajmuje się dedykowany zespół Discovery Networks.

Biura dużych nadawców – TVN i Polsatu – walczą o przejmowanie obsługi reklamowej stacji tematycznych spoza swojego portfolio, bo to – w przeciwieństwie do największych kanałów nadawanych naziemnie – mocno rosnący segment rynku.

Jak podawał niedawno dom mediowy Starlink, co kwartał podsumowujący reklamowy rynek w Polsce, po trzech kwartałach 2013 cztery główne stacje (Polsat, TVN, TVP1 i TVP2) straciły łącznie 13,7 proc. przychodów z reklam, podczas gdy kanały tematyczne odnotowały ich wzrost o 18,4 proc., dzięki czemu ich udział w rynku reklamy telewizyjnej w I-III kw. zwiększył się z 21,7 proc. w 2012 r. do 27,1 proc. w 2013 r.