Kino Polska TV, które jest notowane na GPW, poinformowało o tym w lakonicznym komunikacie giełdowym dodając, że „zakończenie współpracy z Atmedia nie będzie miało negatywnych skutków finansowych dla grupy”.

To kolejny etap rozbioru niezależnego brokera reklam w kanałach tematycznych Atmedia przez biura największych stacji komercyjnych.

Od stycznia biuro sprzedaży reklam w kanałach tematycznych Premium TV należące do TVN będzie sprzedawało czas reklamowy w stacjach z logo AXN oraz z grupy Fox International Channels, a to dotychczasowi klienci Atmediów.

Od września Premium TV już obsługuje kanały Disneya w Polsce (to także eks-klient Atmediów), zdobyło też budżet kanałów z portfolio Discovery Networks (dotychczas reklamową obsługą tych stacji zajmował się dedykowany zespół Discovery Networks).

Duzi nadawcy próbują w ten sposób jak najlepiej wykorzystywać wzrostowe tendencje w segmencie stacji tematycznych. Jak podawał dom mediowy Starlink, po trzech kwartałach kanały tematyczne odnotowały wzrost wpływów z reklam o 18,4 proc., dzięki czemu ich udział w rynku reklamy telewizyjnej w I–III kw. zwiększył się z 21,7 proc. w 2012 r. do 27,1 proc.  w 2013 r.