Święta Boże Narodzenia będą w USA okresem żniw dla producentów aplikacji mobilnych. Są one dla nich jak Black Friday dla sieci detalicznych czy Cyber Monady dla sklepów internetowych – pisze Bloomberg.

Podczas tegorocznych świąt zapewne padnie rekord sprzedaży aplikacji mobilnych. Rok temu w dniu 25 grudnia ściągnięto w ciągu doby 328 mln aplikacji, tj. proc. więcej niż w 2011 r- wynika analiz firmy Flurry. To właśnie 25 grudnia jest dniem, w którym sklepy z aplikacjami mobilnymi odnotowują rekordy. Dzień wcześniej bowiem wiele osób znajduje pod choiną urządzenia mobilne takie jak smartfony i tablety i następnego dnia chce zrobić z nich użytek odwiedzając App Store czy Google Play.

Według sondażu firmy Harris w tym roku 30 proc. Amerykanów zamierza ściągnąć jakąś aplikację mobilną 25 gudnia. Na ten dzień przygotowują się też producenci aplikacji.  I tak np. Disney nie przypadkowo wybrał tę datę na premierę swej gry dla dzieci na iPada „Club Penguin”.  Inni kuszą specjalnymi promocjami czy ruszają z kampaniami reklamowymi.

Twórcy aplikacji musieli się jednak do świąt Bożego Narodzenia przygotowywać odpowiednio wcześniej. To dlatego, że Apple zamknął swe biura już 21 grudnia i będą one nieczynne do 27 grudnia. Producenci aplikacji musieli się więc zadbać znacznie wcześniej, by przygotowane przez nich produkty uzyskały zatwierdzenie, co umożliwia ich sprzedaż przez w App Store. W zeszłym roku w grudniu z App Store ściągnięto 2 mld aplikacji i był to roczny rekord.