NPD Group, amerykańska firma zajmująca się badaniem rynku wzięła pod lupę firmy produkujące smartfony. Zgodnie z przedstawionymi danymi na rynku USA aż 42 proc., o 7 pkt proc. więcej, stanowią produkty z logo nadgryzionego jabłka, a 26 proc. rynku smartfonów dzierży koreański Samsung. Jego pozycja jest również silniejsza niż rok wcześniej, kiedy 22 proc. urządzeń pochodziło od azjatyckiego koncernu.

Jeszcze tylko jeden gracz zanotował wzrost udziału. Jest nim LG, który posiada 8 proc. kawałek amerykańskiego tortu, podczas gdy rok wcześniej było to niespełna 7 proc.

Pozostałe oferujące inteligentne telefony koncerny tracą w oczach konsumentów z USA. HTC straciło aż 5 pkt proc. (spadek z 12 do 7 proc. rynku). Północni sąsiedzi z kanadyjskiego BlackBerry sprzedali tylko 1 na 50 wchodzących do obrotu smartfonów. Badacze z NPD wskazują, że mimo przejęcia przez Google, słabiej niż rok wcześniej radzi sobie Motorola, której udział w rynku jest porównywalny z posiadanym przez LG.

Analizie poddano także to, w jakim celu używane są smartfony. Zgodnie z globalnym trendem coraz chętniej Amerykanie surfują za ich pomocą w sieci. Średnie zużycie miesięczne wyniosło w 2013 roku 6,6 GB czyli o 1,1 GB więcej niż w poprzednim roku. Zdaniem NPD, ma to przede wszystkim związek z coraz częstszym korzystaniem z aplikacji umożliwiających słuchanie muzyki.

Źródło: GSMArena.com