Gemius sprawdził, z mobilnych urządzeń jakich producentów polscy internauci najchętniej łączą się z siecią, i jak się zmieniło w stosunku do sytuacji przed rokiem.

Jak pokazuje grudniowy pomiar ruchu na stronach www, prowadzony przez Gemiusa, różnica w udziale w ruchu internetowym między Apple i Samsungiem wynosi 2 punkty procentowe. Łącznie z urządzeń tych dwóch czołowych producentów urządzeń mobilnych pochodzi 60 proc. odsłon w polskiej sieci (31 proc. Apple i 29 proc. Samsung). W porównaniu do grudnia 2012 roku pozycja obu zmieniła się o jedną dziesiątą – tyle zyskał Samsung (z 27 proc. do 29 proc.), a Apple stracił (spadek z 35 proc. do 31 proc.).

Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym jest Sony (ponad 11 proc. odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tego producenta). Jednakże, jak pokazują dane, internauci coraz rzadziej wykorzystują urządzenia mobilne tej firmy do przeglądania stron www (udział w ruchu internetowym spadł o jedną dziesiątą). Spadek odnotowała także Nokia (13 proc. do 10 proc.).

Natomiast producenci, których tablety i smartfony zyskują na popularności to LG (5 proc. ruchu w sieci), Asus (2 proc.), Alcatel (1 proc.), Prestigio (1 proc.), Lenovo i Huawei (poniżej 1 proc.) oraz Acer i ZTE (poniżej 0,5 proc.).

Dane pokazują, że internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever. Pochodzi z nich 0,2 proc. ruchu na stronach www (rok temu było to 0,03 proc.).