Strategy Analytics o mobilnej transmisji wideo: rozmiar ma znaczenie (ekranu)

Publikacja: 01.04.2014 13:58

Większe wyświetlacze smartfonów, lepsza jakość wideo i bycie w zasięgu sieci 4G to trzy główne czynniki, które, zdaniem użytkowników, mogą sprawić, że częściej będą oglądać treści wideo w telefonach komórkowych – podaje firma analityczna Strategy Analytics w raporcie przytaczanym przez Cellular-news.com.

Zgodnie z badaniem, przeprowadzonym w USA, Chinach, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, 42 proc. posiadaczy telefonów mobilnych oglądałoby wideo w aparacie częściej, gdyby miał on większy ekran. 35 proc. wskazało, że ważna jest jakość transmisji, a 29 proc. – korzystanie z sieci 4G.

Użytkownicy oglądają wideo w telefonie, ale raczej sporadycznie. 72 proc. deklaruje, że korzysta z takiej możliwości, ale już tylko 44 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu, a tylko 15 proc. codziennie.

Osoby, które oglądają wideo w telefonach dzielą się pod względem intensywności korzystania z tej możliwości. 40 proc. ogląda „telewizję” w telefonie krócej niż pół godziny w tygodniu, 22 proc. 30-60 minut, a 21 proc. 1-3 godziny. 14 proc. spędza w ten sposób tygodniowo 3 godziny.

Średnio tylko 24 proc. ankietowanych podało, obejrzałoby wideo za pośrednictwem streamingu w sieci komórkowej (we Francji – 33 proc., w USA – 30 proc.), a 68 proc. użyłoby do tego celu WiFi.

Według Strategy Analytics, zarówno aktywni, jak i potencjalni użytkownicy mobilnego wideo wskazali, że do tego celu wybraliby serwis YouTube. na drugim miejscu znalazł się Google (49 proc. wskazań), a potem producent telefonu (27 proc.), Apple (26 proc.), Amazon i operator mobilny (obaj po 22 proc.).

Większe wyświetlacze smartfonów, lepsza jakość wideo i bycie w zasięgu sieci 4G to trzy główne czynniki, które, zdaniem użytkowników, mogą sprawić, że częściej będą oglądać treści wideo w telefonach komórkowych – podaje firma analityczna Strategy Analytics w raporcie przytaczanym przez Cellular-news.com.

Zgodnie z badaniem, przeprowadzonym w USA, Chinach, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, 42 proc. posiadaczy telefonów mobilnych oglądałoby wideo w aparacie częściej, gdyby miał on większy ekran. 35 proc. wskazało, że ważna jest jakość transmisji, a 29 proc. – korzystanie z sieci 4G.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu