Choć liderem rynku wciąż był Apple, nie ma powodów do radości. Sprzedał wprawdzie 16,4 mln sztuk elektronicznych tabliczek, najwięcej ze wszystkich producentów na rynku, ale było to o 10,10 proc. mniej niż przed rokiem. W tym samym czasie Samsung zwiększył sprzedaż r/r o 10,8 proc. do 13 mln sztuk. Kolejny w zestawieniu Asus zamknął kwartał wynikiem 2,1 mln, o 0,8 proc. niższym niż przed rokiem. – Dominującym systemem operacyjnym na rynku pozostaje Android, który odpowiadał w I kwartale za 56,3 proc. rynku, iOS był systemem operacyjnym 39,6 proc. sprzedanych tabletów, Windows8/RT – za 4,1 proc. – W związku z tym, że największe dojrzałe rynki są już tabletami nasycone, producenci rozijają ich użyteczności, co powoduje, że ich średnia cena pnie się w górę – komentuje Jeff Orr z ABI Reserach.