Spośród operatorów telekomunikacyjnych w kwietniu br. swoje wydatki reklamowe na media (bez Internetu) zwiększył jedynie P4, operator sieci Play – wynika z cennikowych danych Kantar Media. W ciągu miesiąca wydał ponad 31 mln zł, o 5,16 mln zł więcej niż w kwietniu 2012 roku. Oznacza to wzrost o około 20 proc. rok do roku.

Pozostałe największe telekomy ograniczały wydatki. Orange Polska wg. cenników  przeznaczył na promocję usług o 16,1 proc. mniej niż w kwietniu 2013 r. Na miesięczną kampanię przeznaczył 42,26 mln zł. Polkomtel, operator sieci Plus, zmniejszył budżet reklamowy o 3,8 mln zł do 29,43 mln zł, wydając o 11,4 proc. mniej niż rok temu w analogicznym okresie.

T-Mobile Polska obciął budżet o 44,2 proc.. W kwietniu przeznaczył na reklamę 28,35 mln zł w porównaniu z 50,86 mln zł przeznaczonymi na ten cel w czwartym miesiącu zeszłego roku.

Kwiecień jest ogólnie dobrym miesiącem dla branży medialnej. Cennikowe wydatki reklamowe, zgodnie z danymi Kantar Media, wyniosły 2,59 mld zł, o 5,4 proc. (czyli 133,4 mln zł) więcej niż rok wcześniej.

Pierwszy kwartał br. na polskim rynku zamknął się 7,8 proc. wzrostem cennikowych nakładów na reklamę w mediach innych niż Internet. Dane te, podobnie jak kwietniowe,  różnią się o kilkadziesiąt procent od faktycznych wydatków firm.