Strategy Analytics: Xiaomi kąsa duży kawałek smartfonowego tortu

Publikacja: 01.08.2014 16:57

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

Na pierwszych pozycjach nie zaszły poważniejsze zmiany. Samsung ze sprzedażą 74,5 mln urządzeń, o 1,5 mln niższą niż rok wcześniej, obronił swoją dominującą pozycję. Drugie miejsce niezmiennie zajmuje Apple, którego sprzedaż 35,2 mln iPhone’ów jest wyższa o 4 mln od osiągniętej w drugim kwartale 2013 roku i daje producentowi 11,9 proc. udział w rynku.

Trzecią pozycję zajmuje Huawei (6,8 proc. udziału w rynku), który sprzedał 20,1 mln swoich inteligentnych telefonów. To wynik o 9 mln lepszy niż przed rokiem. Czwarte jest Lenovo ze sprzedanymi 15,8 mln urządzeń, dającymi 5,4 proc. udział w rynku.

Wśród pozostałych graczy, w których skład wchodzi między innymi Nokia, Sony czy HTC, rozdzielić należy 120 mln urządzeń. To o 32,8 mln więcej niż sprzedali oni w zeszłym roku.

Badacze Strategy Analytics w swoich badaniach dowiedli, że mimo rosnącej gamy barw obudów, które dają do wyboru producenci, konsumenci najchętniej wybierają czarne urządzenia. Klasyczny czarny kolor wybiera średnio co drugi Europejczyk, 45 proc. Amerykanów i 38 proc. Chińczyków.

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu