Japoński gigant podał właśnie, że rok fiskalny 2014 (kończy się w marcu 2015 r.) zamknie będąc mocno pod kreską. Słaba kondycja jego działu odpowiedzialnego za mobilną komunikację (czyli m.in. sprzedaż telefonów komórkowych) spowoduje też w firmie konieczność zrobienia wartego 1,76 mld dol. odpisu aktualizacyjnego wartości tej części biznesu. – Dotychczasowe prognozy bazowały na zakładanych określonych poziomach sprzedaży. Zostały zmienione, by lepiej odpowiadać zmianom zachodzącym na rynku oraz w mocno konkurencyjnym biznesie mobilnym. Nadrzędnym celem nowej strategii dla mobilnego biznesu koncernu jest zredukowanie ryzyk i zmienności tej działalności tak, by przynosiła stabilne zyski – podał koncern w dzisiejszym komunikacie.

Po zmianach wybrane regiony, w jakich działa Sony w obszarze sprzedaży telefonów komórkowych będą działały według nowych strategii, koncentrując się na modelach z wyższej półki, a redukując sprzedaż tych z półki średniej.

Przychody Sony za cały 2014 r. mają wynieść 76 mld dol. (czyli tyle, ile prognozowano wcześniej).